Alpine, marca sport din cadrul Grupului Renault, a prezentat noul său model numit A390. Definit oficial ca un fastback cu 5 portiere, A390 dispune de trei motoare electrice.
Anunțat de o bună perioadă de timp, noul Alpine A390 are la bază conceptul A390_β expus în cadrul Salonului Auto de la Paris din 2024. Oficialii mărcii franceze spun că varianta de serie a preluat 85% din designul prototipului.
Cu o siluetă înălțată, putem spune că A390 este primul SUV din istoria Alpine. Cu un profil de SUV Coupe și dimensiuni de 4.615 mm lungime, 1.885 de mm lățime, 1.532 de mm înălțime plus un ampatament de 2.708 mm, noul Alpine devine un rival direct pentru modele ca Porsche Macan, Cupra Tavascan, Ford Capri sau Kia EV6.
Noul model electric utilizează platforma AmpR Medium din cadrul grupului Renault, platformă comună cu modele ca Nissan Ariya sau Renault Scenic. A390 are o masă totală de 2121 kilograme, iar distribuția maselor între cele două punți este 49:51.
La capitolul motorizări, noul Alpine A390 folosește trei motoare electrice, unul pentru puntea față și două amplasate pe puntea spate. La lansare sunt disponibile două variante: GT cu 400 CP, 650 Nm, 0-100 km/h în 4,8 secunde și GTS cu 470 CP, 808 Nm, 0-100 km/h în 3,9 secunde. Indiferent de putere, A390 utilizează o baterie NMC de 89 kWh. Alpine oferă și funcțiile V2L (vehicle-to-load) și V2G (vehicle-to-grid).
Sistemul suportă încărcări rapide la stații DC cu maxim 190 kW și încărcări lente AC cu 11 kW (opțional 22 kW). La o stație rapidă, o încărcare a bateriei de la 15 la 80% durează 25 minute. Noul model dispune de pompă de căldură. Autonomia oficială este de 555 kilometri (dacă mașina este echipată cu jante de 20 inchi) sau 520 kilometri (cu jante de 21 inchi).
Cel de la volan are la dispoziție cinci moduri de rulare: Perso, Save, Normal, Sport și Track. Ultimele trei din acestea vin cu setări diferite pentru sistemul Alpine Active Torque Vectoring, ESC și controlul tracțiunii. Sistemul de control al stabilității poate fi dezactivat complet prin intermediul unui buton amplasat pe bord.
Pe volanul modelului A390 există și butonul Overtake. Acesta oferă un plus de putere pentru 10 secunde ce poate fi folosit pentru o depășire.
Planșa de bord digitală este un ecran de 12,3 inchi amplasat în fața celui de la volan. Un al doilea ecran central în format portret de 12 inchi este poziționat pe consola centrală. Amplasarea ecranelor și comenzilor în interiorul modelului Alpine A390 este similară cu cea din Renault Scenic. Sistemul audio este asigurat de brandul Devialet.
Alpine A390 va avea un preț de pornire de 65.000 de euro pentru varianta GT, respectiv 76.000 de euro pentru varianta de top GTS. Noul model este produs la uzina din Dieppe, Franța.
Vă recomandăm și: