AMG: Secretele performanței

0
117
TecDAY AMG Future of Driving Performance Eigenständige E PERFORMANCE Antriebsstrategie für Performance-Hybride Philipp Schiemer: Vorsitzender der Geschäftsführung der Mercedes-AMG GmbH // TecDAY AMG Future of Driving Performance Independent E PERFORMANCE drivetrain strategy for performance hybrids Philipp Schiemer: Chairman of the Board of Management of Mercedes-AMG GmbH

În mod sigur dacă cineva va întâlni formularea AMG Future of Driving Performance, aproape instantaneu se va gândi că, pentru divizia de mașini „rele” a lui Mercedes, are clar legătură cu trendul electrificării lumii auto. Însă întrebarea care vine în minte imediat este „Ok! Şi ce o mai însemna asta?”.

Cei de la AMG spun că formula viitoarelor lor creații tehnice combină performanțe superioare și dinamici de conducere impresionante cu eficiență maximă, iar primul pas înseamnă o variantă hibridă unică.
Evident că dezvoltarea viitoarelor concepte va continua să beneficieze de experiența valoroasă dobândită din strânsa cooperare cu experții de Formula 1 de la Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) și Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Cel mai bun exemplu că transferul reciproc de cunoștințe duce la apariția unor modele AMG fascinante este hipercarul Project ONE, care aplică tehnologia hibridă din Formula 1 aproape unu la unu pe șosea.
Așa că noua strategie de dezvoltare se bazează pe doi piloni. Primul vizează modele hibride de performanță, cu un concept de propulsie complet independent sub eticheta tehnologică E PERFORMANCE. Al doilea este format din derivate AMG, cum sunt bateriile electrice bazate pe noua Mercedes Electric Vehicle Architecture (EVA) pentru vehicule de lux și de clasă premium.

Atunci când privești inscripția E PERFORMANCE de pe un model hibrid dezvoltat pentru „alergat”, ai de-a face cu conceptul modular AMG, ce reunește un motor cu opt sau patru cilindri, cu un motor electric sincron cu excitație permanentă, o baterie performantă dezvoltată în sediul AMG din Affalterbach și tracțiunea integrală complet variabilă AMG Performance 4MATIC+. Motorul electric, în funcție de modelele pe care va fi montat, dispune de până la 201 CP și o valoare maximă de cuplu de 320 Nm. Este poziționat pe puntea spate, unde este integrat cu o transmisie cu două trepte acționate electric și cu diferențialul blocant al punții spate controlat electronic într-o unitate electrică compactă (EDU). Bateria ușoară, de înaltă performanță, este situată în partea din spate, deasupra punții.
Acest design are ca rezultat nu­­­­me­­roase avantaje, în special pentru mașinile sport de competiție.
Un model hibrid convențional ar pune motorul electric între cel termic și cutia de viteze, iar rezultatul ar fi mai multă greutate pe puntea față, mai ales în cazul unui V8. Motorul electric, dezvoltat exclusiv de AMG, acționează direct pe puntea spate fără vreo deviere prin transmisia AMG SPEEDSHIFT MCT cu nouă trepte și, prin urmare, își poate transfera puterea direct pentru un boost suplimentar atunci când porniți de pe loc, accelerați sau depășiți.
Diferențialul blocant integrat în puntea spate poate aloca un cuplu optim fiecărei roți în funcție de situația de conducere. Rezultatul este că șoferul experimentează imediat o creștere notabilă a performanței, deoarece vehiculul accelerează și mai repede la ieșirea din viraje. Când puntea din spate începe să alunece, puterea motorului electric este transferată la roțile din față pentru o perioadă scurtă de timp, ca să se obțină mai multă tracțiune, în funcție de situație. Acest lucru este posibil prin conexiunea mecanică a tracțiunii integrale, complet variabile, prin arborele cardanic și cel de antrenare al roților din față.
Bateria în cazul lui AMG este dezvoltată într-o manieră proprie. În primul rând este derivată din tehnologia F1. Sunt folosite celule cilindrice unice, iar întreaga baterie este „inundată” de un lichid de răcire, fiecare celulă dintre cele 560 fiind răcită individual. Rezultatul este că bateria are întotdeauna o temperatură de lucru constantă optimă de 45 grade Celsius, indiferent cât de des este încărcată sau descărcată. Sistemele convenționale de răcire nu pot face față acestor solicitări, iar bateria nu își mai poate utiliza pe deplin capacitatea. Însă în cazul bateriei de la AMG chiar și în timpul tururilor rapide pe pista de curse, în modul hibrid, unde accelerarea descarcă bateria și decelerarea o încarcă frecvent, sistemul de stocare a energiei își păstrează capacitatea de performanță ridicată. Urmează trecerea la motorul cu patru cilindri și care, zic cei de la AMG, va aduce performanțe sporite față de noua configurație. Iar viitorul o va dovedi.

Foto: AMG

http://www.autotestmagazin.ro/mercedes-amg-gt-black-series-peste-si-aproape/

http://www.autotestmagazin.ro/test-mercedes-benz-63-amg-recreatio-et-regnum/

http://www.autotestmagazin.ro/amg-project-one-hyper-sageata-argintie/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt × = 24