Aston Martin DBX S: noua versiune de 727 CP a SUV-ului britanic

0
159

Aston Martin își consolidează poziția în segmentul SUV-urilor sport de lux cu noul DBX S, o versiune mai puternică și mai rafinată a deja cunoscutului DBX707. Cu un motor V8 biturbo de 727 de cai-putere, un design exterior revizuit și interior personalizat cu atenție la detalii, DBX S țintește direct către rivali de calibru, precum Ferrari Purosangue și Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid.

Evoluție continuă a primului SUV Aston Martin

Lansat în 2019, DBX a marcat intrarea Aston Martin în lumea SUV-urilor. Inițial echipat cu un motor V8 de 4.0 litri și 550 CP, modelul a cunoscut o evoluție semnificativă odată cu apariția versiunii DBX707, în 2022. Începând cu 2024, această versiune de 707 CP a devenit standard, iar modelul de bază a fost retras din gamă. Noul Aston Martin DBX S duce performanțele și mai departe, propunând o putere de 727 CP, peste Ferrari Purosangue și ai săi 725 CP, livrați de un V12 normal aspirat. Totuși, SUV-ul sport britanic rămâne ușor sub Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid, care obține 739 CP dintr-un sistem hibrid încărcabil.

Performanță optimizată, șasiu îmbunătățit

DBX S păstrează motorul V8 de origine Mercedes-AMG, care furnizează 900 Nm de cuplu către toate cele patru roți printr-o cutie automată cu nouă trepte, recalibrată special pentru acest model. Performanțele dinamice sunt aproape identice cu cele ale DBX707: accelerația 0-100 km/h este realizată în 3,3 secunde, iar 0-160 km/h, în 7,2 secunde (cu 0,2 s mai rapid). Viteza maximă rămâne la 310 km/h.

La nivel de șasiu, Aston Martin DBX S beneficiază de suspensia revizuită introdusă anterior pe DBX707, dar și de o direcție mai precisă, conform producătorului. Un alt element practic îl constituie raza de bracaj redusă cu 50 cm, ajungând acum la 12 metri – o valoare respectabilă pentru un SUV de 5,04 m lungime și 2,0 m lățime, cu ampatament de 3,06 m. Modelul vine standard cu jante de 23 de inci.

Design extrovertit și opțiuni de reducere a greutății

Aspectul exterior al lui Aston Martin DBX S este accentuat de un nou kit aerodinamic specific: spoilere față și spate, praguri laterale, difuzor de aer posterior, toate evidențiate printr-un contur roșu. Sistemul de evacuare iese și el în evidență, cu două perechi de țevi montate pe verticală, una peste alta, spre deosebire de poziționarea orizontală de pe DBX707.

Pentru cei care doresc un plus de sportivitate și o reducere a greutății mașinii, DBX S poate fi comandat cu plafon, difuzor și spoiler spate din fibră de carbon. Jantele din carbon sunt oferite ca alternativă la cele standard din aluminiu forjat, iar grila față este disponibilă și în variantă din policarbonat. Eliminarea unor elemente, precum barele de plafon, contribuie la o scădere totală de 47 kg față de DBX707. Totuși, chiar și în configurația cea mai ușoară, masa totală rămâne semnificativă: 2.198 kg.

Un interior rafinat, personalizabil

Interiorul noii versiuni a SUV-ului britanic reflectă aceeași atenție la detalii. Tapiseria din piele și Alcantara este decorată cu modele în formă de chevron, prezente inclusiv pe plafon. Gama de opțiuni este generoasă, incluzând o tapiserie integral din piele, scaune în două tonuri și un sistem audio Bowers & Wilkins de 1.600 W, cu 23 de difuzoare. Pentru clienții care doresc un nivel și mai înalt de personalizare, departamentul Q al Aston Martin oferă soluții la cerere.

Prețul noii versiuni nu a fost făcut public, dar se știe că livrările primelor exemplare Aston Martin DBX S sunt programate în ultimul trimestru al acestui an.

Vă recomandăm și:

Aston Martin DBX707: Ce îmbunătățiri a primit și cât costă

Aston Martin DBX707 AMR24, mașina doctorului. Ori te trimite la doctor…

Porsche 911 Spirit 70: ediție specială limitată la 1500 exemplare

Rolls-Royce – Șah în stil britanic

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

15 − thirteen =