Automobili Mignatta Rina: omagiu adus roadsterelor V8 din anii ’60

0
174

Automobili Mignatta Rina este noul speedster italian care combină rafinamentul designului clasic cu performanțele brute ale unui motor V8 american și tehnologia avansată a unui șasiu din fibră de carbon. Inspirat din siluetele-emblemă ale anilor ’60, dar construit cu rigurozitate inginerească contemporană, modelul promite o experiență de condus autentică, emoționantă și puristă. Într-o eră a electrificării și a digitalizării excesive, Rina mizează pe plăcerea pură de a conduce, cu transmisie manuală, greutate redusă și o estetică ce întoarce capete.

De la De Tomaso Pantera la Bizzarrini 5300 GT, istoria ne-a oferit o galerie impresionantă de mașini sport italiene, animate de robuste motoare V8 americane. Acum, o nouă apariție își face loc în acest peisaj legendar: Automobili Mignatta Rina. Constructorul italian promite că această barchetta inspirată din anii ’60 este concepută pentru a oferi o plăcere de condus fără egal.

Tehnologie de ultimă oră într-un ambalaj clasic

Deși evocă stilul clasic al deceniilor trecute, Rina se bazează pe cele mai noi tehnologii în materie de șasiu. Elementul central este o structură monococă din fibră de carbon, denumită JM-SM, care cântărește doar 71 kg și oferă o rigiditate la torsiune de 101.000 Nm/grad – valori considerate de referință în domeniul auto.

Andrea Chiumello, inginerul șef responsabil cu dezvoltarea monococii, explică: „Folosind simulări virtuale avansate, am reușit să îmbunătățim semnificativ performanțele structurii. JM-SM este caracterizată de o rigiditate extraordinară, atât din punct de vedere al flexibilității, cât și al torsiunii, rezultatul utilizării inteligente a fibrei de carbon și a tehnicilor moderne de laminare”.

Sub capotă: clasicul V8 american

Compania Automobili Mignatta rămâne fidelă tradiției și a ales să echipeze Rina cu un motor V8 de încredere: Ford Coyote 5.0. Deși producătorul nu îl numește explicit, referirile la sistemul de distribuție variabilă Ti-VCT, căptușelile cilindrilor aplicate prin arc de plasmă (introduse pe Mustang în 2018) și la pistoanele forjate din aluminiu (prezente pentru prima dată pe Boss 302) indică clar identitatea propulsorului.

Montat frontal în poziție centrală, motorul este însoțit de o cutie manuală în 6+1 trepte, schimbător de viteze cu ghidaje și un diferențial autoblocant. Tracțiunea este pe roțile spate. Împreună cu Italtecnica, Mignatta a dezvoltat sisteme personalizate de admisie și evacuare, promițând un sunet spectaculos. Puterea exactă nu a fost încă anunțată, dar se așteaptă ca mașina, cu o masă la gol de circa 1.000 kg, să fie extrem de performantă, având în vedere că un Mustang de 450 CP este deja foarte rapid.

Dinamică și control fără compromisuri

Pentru a gestiona resursele de putere, Rina va beneficia de suspensii reglabile, pneuri ultra-performante Pirelli P Zero Trofeo RS și frâne Brembo de mari dimensiuni, cu opțiune pentru discuri ceramice. Potrivit producătorului, această configurație tehnică are rolul de a maximiza conexiunea dintre mașină și șofer. Cu alte cuvinte, Rina nu este doar un model de plimbare pe riviera, ci o mașină sport autentică.

Design retro cu influențe moderne

Estetica modelului Rina evocă instantaneu spiritul roadsterelor italiene clasice. Deși nu copiază direct niciun model anume, designul amintește de partea frontală a unui Alfa Romeo 33, în timp ce partea din spate pare influențată de Alfa 8C sau, pentru cei mai critici, chiar de mica sportivă britanică Zenos. Cu toate acestea, Rina rămâne un automobil compact, dramatic, distinctiv și suficient de atrăgător încât să întoarcă priviri oriunde ar apărea.

Interior minimalist, dar sofisticat

În mod previzibil, interiorul lui Rina este extrem de simplificat. Scaunele sunt fixate direct pe structura monococă, nu există ecrane, iar comutatoarele sunt reduse la strictul necesar. Designerul șef al habitaclului, Davide Dessi, explică: „Am eliminat tot ce este superfluu, pentru a lăsa loc emoției și conexiunii directe dintre șofer și mașină”.

Totuși, simplitatea nu înseamnă compromis în ceea ce privește materialele: tapiseria este realizată din piei de taur tăbăcite în Italia, iar personalizarea cerută de client se va face „într-un mod cu adevărat unic”, mai spune Dessi. Evident, fibra de carbon este omniprezentă în interiorul mașinii.

Omologare, producție și viitorul Rinei

Automobili Mignatta pare să fi luat în serios și aspectele practice ale lansării modelului. Pentru omologare, compania colaborează cu TÜV Rheinland, un nume respectat în industrie. Primul șasiu urmează să fie supus testelor de impact în viitorul apropiat.

Producția va avea loc în regiunea Piemont, iar compania speră să fabrice 30 de exemplare pe an. Deocamdată, nu a fost anunțată o dată de lansare oficială sau un preț, dar este de așteptat ca acesta să se situeze în categoria exclusivistă, de tipul „dacă trebuie să întrebi, nu ți-o permiți”. Totuși, ziariștii italieni menționează un preț de bază de circa 260.000 de euro.

Vă recomandăm și:

MG EXE181 câștigă iF DESIGN AWARD

Ford Bronco Badlands – un Mustang pur-sânge!

 

Totem GT Super – cel mai ușor V6 din lume?

Jeep Compass: generație nouă pentru SUV-ul compact

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

4 × 2 =