Industria auto se îndreaptă cu pași rapizi spre o prăpastie! A spus-o destul de direct, într-un interviu, șeful Grupului Renault, care a dezvăluit că producătorii din domeniu ar putea să plătească anul viitor o amendă colosală, greu de suportat în condițiile în care situația este deja extrem de dificilă.
Șeful Grupului Renault a avertizat că producătorii auto din Europa riscă să fie sancționați cu amenzi cumulate de până la 15 miliarde de euro
Luca de Meo a lansat acest avertisment în condițiile în care în anul 2025 intră în vigoare noile ținte stricte de emisii de CO2 impuse de Uniunea Europeană. În acel an, limita medie de emisii va fi redusă la 94 de grame de CO2/km, în comparație cu 116 g/km cât este în prezent.
Amenda pentru depășirea limitelor de emisii de CO2 este de 95 de euro pentru fiecare gram/km care depășește limita impusă, această penalizare fiind aplicată pentru fiecare vehicul vândut.
„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să oprească producția a peste 2.5 milioane de vehicule”, a declarat Luca de Meo, conform France Inter radio, citat de Reuters.
- Citește și: Renault 5 E-Tech este disponibil în România. Care este prețul
Interviul lui Luca de Meo s-a dorit un avertisment, dar și un mesaj prin care le-a cerut oficialilor europeni mai multă înțelegere și flexibilitate în momentul în care stabilesc aceste ținte.
Care sunt principalele obstacole identificate de șeful Renault
De Meo a subliniat că ritmul actual al tranziției către vehicule electrice este mult prea lent pentru ca producătorii să își atingă obiectivele necesare pentru a evita amenzile.
„Viteza creșterii de mașini electrice este jumătate din ceea ce avem nevoie pentru a atinge obiectivele care ne-ar permite să nu plătim amenzi”, a mai adăugat șeful Grupului Renault.
El a subliniat că, deși se discută frecvent despre țintele pentru 2035, accentul ar trebui pus pe 2025, deoarece producătorii întâmpină deja dificultăți majore în a respecta noile norme.
„Toată lumea vorbește despre 2035, în 10 ani, dar noi ar trebui să vorbim despre 2025 fiindcă noi deja ne chinuim. Avem nevoie de puțină flexibilitate. Să impui termene limită și amenzi fără să faci ca aceste lucruri să fie mai flexibile este foarte, foarte periculos”, a spus Luca de Meo.