Bateriile vechilor Porsche Taycan au o a doua viață și este una utilă

0
1980

În contextul în care reciclarea mașinilor electrice este o preocupare majoră, Porsche a decis să reutilizeze bateriile provenite de la modelul Taycan pentru a furniza energie uzinei sale din Leipzig, Germania.

Pe măsură ce numărul mașinilor electrice de pe șosele crește cât de cât, reciclarea bateriilor acestora poate deveni o problemă importantă în viitor. În acest moment, mașinile electrice fiind încă relativ recente, numărul bateriilor care trebuie reciclate este destul de mic. Totuși, industria se organizează. Reciclarea bateriilor, adică, recuperarea materialelor pentru a fi reutilizate, este încă la început, iar unii producători aleg să le folosească cât pot de mult. Un exemplu este Porsche, care arată cum bateriile de înaltă tensiune ale vehiculelor sale electrice pot fi reutilizate și integrate într-un nou circuit.

O a doua viață pentru bateriile modelului Porsche Taycan

Porsche a realizat o instalație de stocare a energiei la uzina sa din Leipzig folosind bateriile modelelor Taycan de preserie. Acest sistem ocupă suprafața a aproape două terenuri de baschet și este compus din 4.400 de module de baterii. „Am dorit să creăm capacități de stocare a energiei electrice pentru uzina din Leipzig, pentru a face locul și mai economic și a crește gradul său de autosuficiență. Prin urmare, a fost logic să folosim bateriile vehiculelor de preserie Porsche Taycan în loc să le reciclăm”, a explicat Jonathan Dietrich, responsabil de proiectul de stocare a bateriilor. În total, această unitate de stocare a energiei electrice bazată pe baterii uzate, care nu mai sunt vandabile, dar încă sunt suficient de performante pentru a nu fi reciclate, furnizează 5,0 MW și poate ajunge la o capacitate de 10 MW.

Energie regenerabilă și autosuficiență

Este bine să ai unde stoca energie electrică, dar trebuie să ai și ce să stochezi. Iar pentru asta, Porsche se bazează pe energia electrică produsă de panourile solare instalate pe acoperișul uzinei, un sistem cu o putere maximă de 9,4 MW. Porsche estimează că durata de viață a sistemului său de stocare bazat pe bateriile lui Taycan este de peste 10 ani. Asta pentru că fiecare modul poate fi înlocuit individual, dacă este necesar. În plus, această centrală de stocare va fi în curând conectată la rețeaua de electricitate, pentru a redistribui surplusul de energie.

Porsche este deosebit de implicat în utilizarea acestor energii regenerabile pentru uzinele sale. Cea din Leipzig folosește încălzirea produsă din biomasă și utilizează exclusiv energie electrică provenită din surse regenerabile, la fel ca și cealaltă uzină Porsche,  din Stuttgart-Zuffenhausen.

Vă recomandăm și:

Scădere importantă a prețurilor bateriilor de la mașinile electrice

Best Electric Car România 2024 – Ediția a patra

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 − = cinci