„Bumerang”. Ce pericol pândește industria auto din Europa

0
965

Industria auto din Europa trece prin momente extrem de dificile, iar CEO-ul Stellantis a spus că taxele vamale impuse vehiculelor electrice fabricate în China va aduce noi obstacole. Carlos Tavares este convins că dacă această strategie va continua pe „Bătrânul Continent” se vor închide cel puțin șapte fabrici. Ar fi un cutremur care va lovi în plin aceast domeniu, oricum greu încercat.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat că taxele impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice fabricate în China ar putea accelera închiderea uzinelor din Europa

Aceste taxe au fost impuse după ce s-a stabilit, în urma unei investigații, că producătorii auto din China beneficiază de subvenții din partea guvernului. Doar că această decizie, menită să protejeze companiile europene, ar putea avea un efect de bumerang. Iar unul dintre efectele secundare ar fi determinarea companiilor chineze să construiască uzine pe teritoriul european. Doar că asta ar putea aduce închiderea uzinelor unor producători din Europa. Cel puțin așa susține un „nume greu” din această industrie: CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.

Celebrul oficial al Stellantis a declarat, conform DPA: „Aceste tarife sunt un instrument eficient de comunicare, dar ele ar putea agrava provocările pentru industria auto europeană”. Într-un singur cuvânt ar fi o decizie care va avea un efect de bumerang și va lovi zdravăn.

„Nu putem exclude nimic. Dacă chinezii dețin o cotă de piață de 10% în Europa la sfârșitul ofensivei lor, înseamnă că vor produce 1,5 milioane de mașini. Asta reprezintă șapte uzine de asamblare. Producătorii europeni vor trebui fie să le închidă, fie să le transfere chinezilor”, a declarat oficialul.

Avertismentul lui Carlos Tavares, care a spus că sunt șanse ca șapte fabrici să se închidă, nu este unul lipsit de substanță. Oficialii Volkswagen au recunoscut că iau în calcul închiderea a doua facilități din Germania- o decizie în premieră- și au votat planul de taxare conceput pentru producătorii din China.

Ce pericole pot lovi din nou industria auto din Europa

Tavares a vorbit despre exemplul companiei chineze BYD, care a deschis deja o uzină în Ungaria. Asta în timp ce Dongfeng și Chery Auto poartă discuții pentru investiții în Europa, inclusiv cu guvernul italian.

Comisia Europeană pregătește taxe compensatorii de până la 35,3% pentru vehiculele electrice din China, în plus față de tariful existent de 10%. Germania a votat împotriva acestei decizii, iar România s-a abținut. Planul a fost însă votat și va fi aplicat!

Carlos Tavares este un conducător ale cărui abilități sunt recunoscute în industrie. El este cel care a transformat Stellantis într-unul dintre cei mai profitabili producători auto. Ideea lui prin care Fiat-Chrysler și PSA au fuzionat a dat naștere unui colos în această industrie. Doar că în ultima perioadă și Stellantis a început să sufere.

Compania și-a revizuit în scădere previziunile anuale din cauza costurilor crescute pentru restructurarea afacerii sale din SUA și a concurenței acerbe din China în domeniul vehiculelor. electrice (EV).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte − 4 =