Cătălin Botezatu: „Tata m-a învăţat să conduc!”

0
215

Îi plac mașinile de viteză, dar nu pentru că ar putea să zburde cu ele pe șosele, ci pentru că îi oferă siguranță și putere. Automobilul face parte în fiecare zi din viața lui Cătălin Botezatu și îl ajută să ajungă la timp la fel de fel de evenimente: ședințe foto, emisiuni de televiziune, prezentări de modă, întâlniri de afaceri. Cel mai cunoscut creator de modă din România conduce de la 14 ani și nu a avut niciodată permisul suspendat.

Auto Test: La ce vârstă ai obținut permisul de conducere?
Cătălin Botezatu: Nici nu ar trebui să spun asta (râde). L-am luat cu dispensă de vârstă, cu șase luni înainte să împlinesc 18 ani. După Revoluție tata a înființat în orașul ­Alexandria primul poligon particular din România. Aici am început să conduc de la 14 ani, dar să nu te gândești că ieșeam pe străzi. Până nu am luat permisul, nu am părăsit niciodată acel perimetru, deși eram as și la traseu, și la teorie. Nu mi-a plăcut niciodată să încalc legea.
Auto Test: Cum te-ai descurcat la prima călătorie?
Cătălin Botezatu: A fost o aventură! Cu adevărat! Aveam 18 ani și țin minte că eram cu tata pe Șoseaua Colentina și atât m-a „zăpăcit la cap”… „Ai grijă! Nu te grăbi! Dă-i cu a doua! Pune frână!”, până am intrat în spatele unuia. Nu a fost vorba de ceva grav, dar cele două mașini au avut nevoie de o vizită scurtă la service. M-am cam enervat și am ripostat: „Na, dacă mă zăpăcești atât!”. Din acel moment i-am spus să nu mai meargă niciodată cu mine și am condus perfect după aceea.
Auto Test: Îți mai aduci aminte care a fost prima ta mașină?
Cătălin Botezatu: (Răspunde fără ezitare) Opel Ascona. Următoarea a fost un Ford Capri, iar după aceea am avut „toate mașinile din lume” (râde). Am avut o mulțime de modele frumoase de la foarte multe mărci. Țin minte că imediat după Revoluție am avut Suzuki Vitara, Porsche decapotabil, cu faruri escamotabile, fițe, Range Rover, Audi, Ferrari, Rolls-Royce…
Auto Test: Care este mașina de suflet?
Cătălin Botezatu: Chiar dacă ți-am enumerat o mulțime de mașini de „fițe”… nu mi-a plăcut niciodată să fac… fițe. Îmi place să conduc o mașină sigură, tocmai de aceea îmi aleg, de cele mai multe ori, automobile de teren. Mașina mea „de suflet” este aceea în care mă simt în regulă, din toate punctele de vedere. Acum conduc un Audi Q7, V12, new facelift, fabricat într-o serie limitată, dar și un Porsche Macan. În amândouă mă simt extraordinar și mă încearcă un sentiment de siguranță. Acestea sunt automobilele mele de suflet, lăsând la o parte fițele pe care le am „în dotare”.
Auto Test: Prudent, fițos sau boem la volan?
Cătălin Botezatu: Nu apăs prea tare pedala de accelerație, conduc prudent, nici măcar când eram mai tânăr nu am mers cu viteză. Viața este cea mai importantă. Atât a mea, dar și a celor pe care îi întâlnesc în călătoriile mele. Nu fac figuri în trafic, mi se par gratuite și foarte periculoase, iar teribilismul acestei generații este un lucru care mă face să vărs. Indiferent ce mașină ai, trebuie să ai grijă de viața celor din trafic.
Auto Test: Ai avut accidente sau incidente pe șosea?
Cătălin Botezatu: Niciodată!
Auto Test: Nu se poate! O amendă, un avertisment…
Cătălin Botezatu: Am luat câteva amenzi pentru că nu am purtat centura de siguranță. În ultima perioadă chiar nu pot să o port: sufăr de o oarecare claustrofobie, din cauza celor cinci stenturi pe care le am la inimă, și uneori simt că mă sufoc. Conduc de aproape 33 de ani, dar nu am avut niciun accident serios. Dacă sunt oprit respect poliția, știu să-mi cer scuze și să-mi recunosc greșelile. Dacă reușesc să găsesc înțelegere este bine, dacă nu… suport sancțiunile.

Auto Test: Știi ce este un jiclor?
Cătălin Botezatu: Este ăla în care trebuie să sufli, atunci când se înfundă (râde). Credeai că nu știu? Proprietarii de Dacia, pe vremuri, suflau mereu în el. Vară, iarnă, arșiță, ger… ei curățau jiclorul.
Auto Test: Unde ții mâna dreaptă, când nu o ții pe volan?
Cătălin Botezatu: Păi, mâna dreaptă, când nu o ții pe volan, o ții pe parteneră (râde). Nu știu. Eu am mașină cu cutie automată, așa că pot să fac și o cafea, în timp ce conduc. Hopa, asta nu trebuia să spun că se înregistrează (râde).
Auto Test: Invidiezi pe cineva care are o super-mașină și care…
Cătălin Botezatu: Nu, nu aș putea, eu nu invidiez oamenii, pentru că nu am complexe și frustrări. Am de toate și nu am nevoie de nimic! Îmi pot permite orice mașină, dar vreau să-ți spun ceva. A avea o mașină scumpă cu care să te plimbi cu viteză și să faci zgomot, mi se pare o fiță gratuită, o chestie de prost gust și un teribilism.
Auto Test: Cu ce mașină ai merge spre destinația visurilor tale?
Cătălin Botezatu: Nu cred că poți să ajungi în insule cu mașina, prefer hidroavionul (zâmbește). Dacă ar fi să aleg, aș călători doar spre destinații cu mult soare și acolo ai nevoie de o decapotabilă. Am mers în multe locuri superbe și când am închiriat mașini nu am ținut neapărat să fie ultimul model de la nu știu ce marcă renumită. Am preferat ceva în care să mă simt bine și care să mă ajute să călătoresc în siguranță și să admir peisajul.
Auto Test: Ai un sfat pentru conducătorii auto din România?
Cătălin Botezatu: Să fie foarte prudenți! Dacă vor conduce prudent vor evita tot felul de incidente stradale. Viața șoferului este foarte importantă și la fel de importantă este și viața celorlalți participanți la trafic. Pietonii sunt cei mai expuși pericolelor. Cred că mai multă atenție și mai mult respect ne-ar ajuta să avem străzi mai sigure și mai puține emoții la fiecare călătorie.

Interviu realizat de Roxana Dima /Foto: arhiva Cătălin Botezatu

Articolul precedentDraga mea maşină: Ford Phaeton – Cu decapotabila la plimbare
Articolul următorRAR. Modificări importante în programul de lucru din luna august
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 × = douazeci unu