Cea mai mare problemă a producătorului Nissan? Este o întrebare la care au încercat să răspundă jurnaliștii agenției Reuters. Iar concluzia este că totul pornește de la faptul că această companie nu are o ofertă generoasă de modele hibride.
Nissan nu are o gamă solidă de modele hibride și s-a concentrat prea mult pe cele electrice
Iar toată responsabilitatea pentru această situație este aruncată în curtea CEO-ului companiei. Makoto Uchida este cel care a decis ca modelele electrice să fie pe primele locuri ale strategiei, în timp ce mașinile hibride au fost lăsate în plan secund. Această decizie ar putea avea consecințe financiare severe pentru companie.
Conform unui raport publicat de Reuters, decizia lui Uchida de a lăsa hibrizii în urmă a generat nemulțumiri în rândul managerilor Nissan. Cea mai serioasă problemă se înregistrează pe piața din Statele Unite ale Americii unde vânzările de mașini hibride au fost o afacere bună pentru toți producătorii. Strategia CEO-ului a fost bazată pe ipoteza că hibrizii reprezintă o tendință temporară, o judecată care s-a dovedit greșită în fața popularității tot mai mari a acestor vehicule. Asta în timp ce lucrurile au devenit și mai serioase după creșterea taxelor pentru mașinile electrice importate din China în Europa.
- Citește și: Audi și Nissan se pregătesc să dea afară mii de angajați
Strategia lui Donald Trump poate complica situația la Nissan
Rezultatele financiare anunțate recent au pus o presiune suplimentară pe Uchida. Compania a raportat pierderi majore, iar CEO-ul s-a angajat să reducă costurile operaționale cu 2,6 miliarde de dolari, inclusiv prin reducerea capacității globale de producție cu 20% și concedierea a 9.000 de angajați. În plus, Uchida a promis să își reducă salariul la jumătate pentru a răspunde criticilor.
Acționarii activiști au început să acumuleze acțiuni în Nissan, ceea ce indică nemulțumiri majore față de actuala conducere. Conform surselor, următoarele luni vor fi cruciale pentru CEO-ul Nissan, care trebuie să livreze rezultate concrete pentru a-și păstra poziția.
Problemele strategice sunt agravate și de factorii externi. Alegerea lui Donald Trump în funcția de președinte al SUA și promisiunea acestuia de a introduce tarife de 25% pentru produsele importate din Mexic reprezintă o amenințare semnificativă pentru Nissan. Mexicul este un centru de producție esențial pentru companie, iar aceste tarife ar putea afecta competitivitatea modelelor Nissan pe piața americană.
Mandatul lui Uchida coincide cu o perioadă de schimbări rapide în industria auto, pe măsură ce noi competitori în segmentul electric amenință poziția producătorilor tradiționali.
- Citește și: Nissan Qashqai, record mondial la bungee jumping. FOTO & VIDEO