Încercarea companiei chineze BYD de a produce în Europa nu este lipsită de momente grele. Reuters anunță că oficialii Comisiei Europene au declanșat o anchetă în legătură cu fabrica din Ungaria.
Comisia Europeană a inițiat o anchetă în legătură cu fabrica pe care BYD intenționează să o construiască în Ungaria
Comisia Europeană se află în stadiul preliminar al unei investigații ce vizează subvențiile externe acordate pentru fabrica BYD din Ungaria, care urmează să înceapă producția în 2025. Reuters susține că dacă se va ajunge la concluzia că producătorul chinez a beneficiat de ajutor din partea guvernului chinez, UE ar putea impune măsuri corective. Iar plaja acestora este destul de largă. Se poate ajunge la obligativitatea vânzării unor active, reducerea capacității de producție, returnarea subvențiilor primite și chiar aplicarea unei amenzi.
BYD are planuri importante pe continentul European. Ce modele vrea să aducă în România
BYD este un nume în ascensiune pe auto și își extinde prezența în Europa prin deschiderea a două fabrici, una în Ungaria și alta în Turcia- țară care nu face parte din Uniunea Europeană, dar are în plan și o a treia de producție în Germania. Începând din anul 2025, compania va produce mașini direct pe teritoriul European. Aceasta este o strategie menită să consolideze poziția brandului pe piața europeană, dar și să evite taxele impuse de Uniunea Europeană pentru importurile de vehicule electrice din China.
Deși nu este clar ce modele vor fi fabricate în uzina din Ungaria, este evident că BYD are planuri ambițioase pentru a-și crește prezența în Europa.
BYD este în prezent cel mai mare producător mondial de vehicule cu energie nouă (NEV) și a reușit să vândă 4.272.145 de vehicule electrice și hibride plug-in (PHEV) la nivel global anul trecut. Aceste cifre au plasat compania pe locul al treilea în topul celor mai mari producători auto din lume în 2024, dacă ne raportăm strict la vânzările realizate.
BYD a anunțat și intenția de a introduce pe piața românească trei modele de vehicule: Sealion 7, Seal U DM-i și Atto 2.
Vă recomandăm și:
BYD vrea să fenteze taxele vamale din Europa: investiție de un miliard de dolari