Dacia rămâne un „nume greu” în industria auto! O arată și cifrele din primele nouă luni ale anului, publicate de Renault. Creșterea față de perioada similară din anul 2023 este de 1,5%, ceea ce arată un rezultat de bun mai cu seamă că acest domeniu trece printr-un moment extrem de dificil.
Dacia a raportat vânzări de peste 500.000 de vehicule la nivel mondial în primele nouă luni ale acestui an
Dacia a vândut în total 500.957 de automobile la nivel global între ianuarie și septembrie 2024. Cifrele apar într-un raport oficial publicat de Renault. În Europa, Dacia a reușit să comercializeze 432.332 de unități, o creștere de 2,2% față de primele nouă luni din 2023. A ajuns astfel pe locul nouă în topul mărcilor auto în funcție de vânzări, față de locul 11 ocupat în aceeași perioadă a anului trecut.
Brandul este, de asemenea, printre cele mai apreciate de clienții individuali, fiind în top trei al celor mai vândute mărci către această categorie de clienți, cu 85% din totalul vânzărilor realizate către persoane fizice.
- Citește și: Dacia reduce prețurile mașinilor pe care le vinde în România
Piețele unde Dacia a avut cele mai bune vânzări
Performanțele Dacia au fost remarcabile pe piețele din Italia, cu o creștere de 15%, și Spania, unde vânzările au crescut cu 14,6%. Pe piața din Franța, Dacia s-a menținut pe locul al treilea. Modelul Sandero a înregistrat o creștere a vânzărilor de 16,3% față de primele trei trimestre din 2023, devenind cel mai bine vândut model la nivel european pe toate canalele de achiziție.
Raportul Renault menționează și o scădere de 3,8% în vânzările Dacia pe anumite segmente, o tendință atribuită trecerii la noua generație Duster și actualizării modelului electric Spring, care a primit recent un facelift. În luna septembrie, Dacia Sandero a ocupat doar locul al patrulea în clasamentul celor mai vândute modele europene, depășit de Tesla Model Y, Volkswagen Tiguan și Renault Clio.
- Citește și: Cum se „naște” Dacia Duster. Video