Cu Dacia Bigster constructorul național se pregătește să atace segmentul C-SUV. Noul model se va lansa oficial la Salonul Auto de la Paris care va începe săptămâna viitoare.
Bigster este în fapt o evoluție a lui Duster fiind primul model cu care Dacia atacă segmentul C, cu promisiunea că în viitor alte două modele i se vor alătura. De altfel, extinderea a fost anunțată din 2021 cu ocazia prezentării conceptului Bigster ca partea a planului strategic Renaulution, la ora actuală aducând în segmentul C-SUV valorile recunoscute ale mărcii: Esențială dar Cool, Eco-Smart, Robustă și Outdoor. Și, zic oficialii, Bigster este adaptat exigențelor specifice ale clienților dintr-un segment de piață aflat în continuă expansiune. Mai ales când creșterea prețurilor constituie o problemă pentru mulți posesori de vehicule din segmentul C-SUV care doresc să își cumpere o mașină nouă fără să renunțe la atributele de confort, performanțe și spațiu interior specifice acestui segment.
Adică…
Noul Bigster aduce un plus în materie de design, cu un stil concentrat pe ceea ce este esențial, în beneficiul robusteții și al spațiului interior, oferind opțiunea unei caroserii vopsite în două nuanțe și jante de 19”. Dimensiunile de gabarit mărite, pasajele extinse ale roților și poziționarea farurilor și a blocurilor optice spate în extremitățile caroseriei contribuie la aspectul robust al vehiculului.
Pentru interior echipa de designeri s-a concentrat pe ceea ce este esențial: spațiu, ergonomie și confort.
În funcție de nivelul de echipare, Bigster dispune de trei tipuri de consolă centrală pentru locurile din față: joasă, intermediară sau, în premieră pe un model Dacia, o consolă înaltă integrând o cotieră (cu compartiment frigorific), un încărcător cu inducție și un spațiu de depozitare spațios.
Un accent deosebit a fost pus pe selecția materialelor folosite pentru tapițeria scaunelor. În funcție de nivelul de echipare, accentul este pus pe: simplitate și atractivitate (Essential și Expression); pe durabilitate și curățare ușoară (Extreme); sau pe un confort superior (Journey).
Însă, partea cea mai „definitorie” este semnătura Dacia în formă de Y care subliniază legătura dintre designul interior și cel exterior al modelului Bigster. În interior se regăsește în forma aeratoarelor a căror suprafață trasează un Y (de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme). Apoi, pe panourile portierelor forma de Y este vizibilă de-a lungul cotierelor. În exterior semnătura luminoasă în formă de Y este prezentă atât la blocurile optice față, cât și la cele din spate.
Bigster beneficiază de platforma CMF-B aflată în inima strategiei industriale a Dacia și a cărei flexibilitate permite asigurarea unui spațiu interior cu adevărat generos. Într-o primă fază s-ar reflecta prin cel mai încăpător portbagaj din segment, cu un volum de până la 667 litri conform normei VDA. Iar atunci când spătarele banchetei sunt rabatate se formează o platformă de încărcare cu lungime maximă de 2,7 metri.
Motorizări moderne
Un fapt interesant, Bigster este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155. Vorbim despre un motor cu 4 cilindri pe benzină de 107 CP, două motoare electrice, unul de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune, o baterie de 1,2 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de patru trepte dedicate motorului termic și alte două alocate motorului electric. Iar frânarea recuperativă, asociată cu capacitatea înaltă de recuperare a energiei de către baterie și cu randamentul cutiei automate, permite ca în traficul urban până la 80% din timpul de rulare să se efectueze în mod 100% electric.
Bigster TCe 140 este propus pentru prima oară în gama Dacia la acest nivel de putere. Motorul este derivat din TCe 130 disponibil pe Noul Duster. Acest prim nivel de electrificare combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 litri turbo de nouă generație bazat pe ciclul Miller cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Sistemul mild-hybrid susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație reducând cu circa 10% consumul mediu (5,6 l/100 km) și a emisiilor de CO2 (129 g/km) față de un motor termic de putere echivalentă. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.
Cu Bigster ECO-G 140, Dacia este singurul constructor care dispune de motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL în gama sa de modele. Dacia Bigster vine în premieră cu o motorizare care asociază carburația mixtă cu un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul de 1,2 litri turbo, indiferent dacă funcționează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând dinamica și eficiența motorului, iar frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh. Atunci când funcționează pe GPL, Bigster ECO-G 140 emite în medie cu 10% mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină clasică echivalentă. Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL). De remarcat, rezervorul de GPL este instalat sub planșeul portbagajului și nu diminuează volumul de încărcare al acestuia.
Ultima este varianta TCe 130 4×4 care arată că Bigster este adaptat pentru offroad datorită transmisiei sale integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține același motor de 1,2 litri turbo, la demaraj și accelerare, iar frânarea regenerativă încărcă bateria cu 0,8 kWh.
Dacia Bigster se anunță un competitor interesant pentru segmentul C, însă mai multe despre noul model le vom afla în momentul lansării sale de la Salonul Auto de la Paris, inclusiv prețurile.
Vă recomandăm și:
Dacia reduce prețurile mașinilor pe care le vinde în România
Dacia Sandero este cel mai bine vândut model din Europa în luna iulie