Donald Trump este noul președinte al Statelor Unite ale Americii, iar una dintre deciziile pe care le va implementa este aceea de a nu mai oferi sprijin financiar pentru cei care vor să-și cumpere mașini electrice. Nu este clar care a fost poziția lui Elon Musk în această speță, în condițiile în care celebrul miliardar este CEO-ul Tesla, o companie care produce mașini electrice și a cărei capitalizare a depășit un trilion de dolari, la începutul acestei săptămâni.
Donald Trump a anunțat că Statele Unite vor înceta să mai ofere sprijin financiar pentru mașinile electrice
Donald Trump a emis mai multe ordine executive încă din primele lui ore în fotoliul de la Casa Albă. Unul dintre acestea lovește în plin domeniul autovehiculelor electrice. Trump nu mai vrea să dea subvenții pentru acest sector și a decis eliminarea tuturor programelor de subvenții destinate acestui sector. În plus vrea să retragă și toate măsurile legislative care ar putea descuraja vânzările de vehicule cu motoare convenționale, iar aici vorbim, în mod special, de taxele suplimentare aplicate acestora în beneficiul mașinilor electrice.
Deși nu există un „mandat formal” privind mobilitatea electrică, Trump intenționează să abroge inițiativele care sprijină financiar achiziția vehiculelor electrice sau dezvoltarea infrastructurii necesare pentru acestea. Asta în condițiile în care regimul condus de fostul președinte, Joe Biden, a încercat să sprijine acest domeniu.
În prezent, cumpărătorii de vehicule electrice pot beneficia de o deducere fiscală de 7.500 de dolari în anul în care își înmatriculează mașina. Totuși, nu toate modelele de mașini electrice se califică pentru acest avantaj.
Donald Trump vrea să elimine „subvențiile” incorecte
Donald Trump a declarat, în campania electorală, dar și în discursul de învestire, că dorește să elimine ceea ce el consideră a fi „subvenții incorecte și distorsiuni de piață generate de guvern”, menționând că acestea încurajează în mod artificial vehiculele electrice în detrimentul altor tehnologii. El a susținut și că acest tip de reglementare creează bariere financiare pentru cumpărarea vehiculelor tradiționale și restricționează opțiunile consumatorilor.
Noul președinte este convins că prioritizarea alegerii libere a consumatorilor este vitală pentru stimularea economiei. Noua administrație a abandonat obiectivul stabilit anterior, conform căruia jumătate din vehiculele vândute pe piața americană până în anul 2030 ar trebui să fie electrice.
Vă recomandăm și:
Donald Trump „pariază” pe mașinile autonome. „Sindromul” Elon Musk