Drea//M: BMW M pe șevalet

0
128

Drea//M defineşte prima experiență artistică a tinerei Andra Mihai conectată la lumea BMW. Iubitoare de automobile dar și de desen, Andra expune între 19 ianuarie – 18 februarie, în spațiul oferit de Automobile Bavaria – primul dealer certificat M din România – douăsprezece lucrări dedicate unor astfel de modele.

Fără a avea o pregătire formală în domeniul artelor, Andra, în vârstă de 26 de ani, desenează automobile de mai bine de şapte ani. După cinci ani de experienţe autodidacte şi muncă în diverse service-uri auto unde s-a ocupat cu diverse sarcini, a reușit să își îmbogățească semnificativ nivelul de cunoștințe în domeniul auto, de unde și abundența de detalii mecanice prezente în lucrările sale. În același timp, întâlnirea cu artistul tatuator Valentin Hriscu a fost providențială. Acesta i-a devenit mentor şi i-a influenţat profund modul de exprimare.

„Cel mai mult mi-a plăcut tehnica de tatuare Trash Polka, un stil apărut de câţiva ani, care se foloseşte de alb, negru, griuri colorate şi roşu. Tot Vali m-a învăţat că fiecare tatuaj trebuie să aibă o poveste construită prin elementele sale grafice. Astfel am ajuns sa creez un stil unic de desenat maşini în care combin stilul Trash Polka cu hiper-realism-ul, iar fundalul pune în valoare povestea subiectului. Dar pentru că fiecare poveste poate fi diferită, pentru că oamenii văd lucrurile diferit – este un exerciţiu personal de imaginaţie”, explică Andra.

Apoi a urmat întâlnirea cu BMW Group România care, în baza unei experiențe bogate de colaborări cu diverși artiști plastici, a îmbrățișat conceptul propus de Andra.

„Am descoperit multă pasiune investită într-o serie de lucrări dedicate BMW şi acest lucru ne onorează. Ne bucurăm că am putut să răsplătim efortul cu o expoziţie, cu sprijinul excelent al Automobile Bavaria Băneasa şi ne mândrim că Andra îşi deschide cariera într-o colaborare cu noi. BMW are o tradiţie unică, de neegalat, în a construi colaborări cu artişti plastici. Am început de mai mult timp să construim şi noi proiecte de acest gen în România. Acum, acest demers capătă tot mai multă consistenţă şi se pun bazele unei tradiţii unice în legătura unui mărci de automobile cu arta”, Alex Şeremet, corporate communication manager BMW Group România.

Alegerea modelelor care fac subiectul expoziţiei i-a revenit în totalitate Andrei care a optat pentru: E9 CSL (45 x 60 cm), M1 (60 x 80 cm), M2 & M3 E30 (60 x 80 cm), M3 E30 (60 x 80 cm), M3 E36 (52 x 61 cm), M3 E92 DTM (80 x 110 cm), M4 (60 x 80 cm), M5 E28 (60 x 80 cm), M5 E39 (60 x 80 cm), M5 (60 x 80 cm), M6 GT3 (45 x 60 cm) si M6 E24 (60 x 80 cm).

Artista mărturisește că modelele preferate sunt BMW M6 şi M5. Prima generaţie. Lucrări în care a investit și cel mai mult timp la detaliile cu iz mecanic. De altfel, acestea o pasionează mult din moment ce a adoptat stilul hiper-realist, caracterizat de o combinaţie de marker, creion colorat, pastel şi vopsea acrilică. Minuțiozitatea reprezentării surprinde texturi, reflexii de lumină şi elemente de detaliu ale subiectului pentru a crea impresia unei fotografii. Compoziţia însă poartă marca originalităţii, în colaje care folosesc elemente de fundal ce pun în valoare subiectul şi întăresc tema aleasă, într-o combinaţie care include automobile, diverse imagini şi mesaje.

Munca pentru expoziţia Drea//M a început în urmă cu un an şi realizarea unui „polka-trash-tablou” de dimensiuni medii durează aproximativ o săptămână. Şi aici este vorba doar de desenarea efectivă. La asta se adaugă perioada de documentare plus crearea modelului în photoshop. În ultimii doi ani, Andra s-a dedicat complet picturii şi aceasta i-a devenit profesie. Drea//M este prima expoziţie a artistei şi poate fi vizitată între 19 ianuarie și 18 februarie, la etajul doi din showroom-ul dealerului BMW Automobile Bavaria Băneasa, de luni până sâmbătă.

George DRUGESCU / Foto: BMW

http://www.autotestmagazin.ro/interviu-adrian-mitu-cafea-cu-suflet/

Articolul precedentIon Țiriac și-a cumpărat o nouă „bijuterie” de 350.000 de euro
Articolul următorNAIAS 2018: North American International Auto Show
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua + 5 =