Ferrari a prezentat lumii 296 Speciale A, un „spider” hibrid plug-in cu motor amplasat central-spate, care este de fapt o versiune specială a modelului Ferrari 296 GTS.
Ferrari vrea să facă din noul cabriolet noul reper al gamei și se alătură tripletei formată din Scuderia Spider 16M, 458 Speciale A și 488 Pista Spider, care formează o veritabilă dinastie ultra-exclusivă de versiuni speciale ale modelelor derivate din berlinetta Ferrari.
Însă scopul declarat al constructorul de la Maranello este ca 296 Speciale A să ducă agilitatea și reactivitatea modelului 296 GTS la noi culmi extreme, exploatând întregul potențial al arhitecturii sale hibride plug-in. Noua rețetă dinamică a inclus motorul V6 twin-turbo de 120°, cu tracțiune spate centrală, dublat de cel electric, un ampatament scurt și sisteme inovatoare de control dinamic.
Evoluția puterii
Motorul V6, o evoluție a celui de pe 296 GTS, funcționează împreună cu cel electric al sistemului hibrid plug-in, care este instalat între motorul cu ardere internă și cutia de viteze DCT cu 8 trepte. Un ambreiaj suplimentar decuplează motorul și motorul electric ca să permită modul de conducere complet electric. Sistemul este completat de bateria de înaltă tensiune și de invertor. Ca urmare a noii strategii de boost introduse pentru motorul electric, puterea combinată a sistemului este acum uimitoarea 880 CP, cu 50 CP mai mult decât puterea modelului 296 GTS însemnând și un record pentru un Ferrari de serie cu tracțiune spate.
Pe de altă parte motorul V6 twin-turbo are acum un sunet și mai captivant și un nou nivel de performanțe. Își păstrează arhitectura inovatoare V6 la 120° și configurația Hot-V, care plasează turbocompresoarele în mijlocul formei în V. Munca de dezvoltare s-a concentrat pe creșterea cuplului și a puterii și pe introducerea unor soluții de reducere a greutății. Pentru acestea din urmă a fost vizat și sistemul de propulsie, cu noi soluții pentru o serie de componente, cum ar fi piesele turnate, ansamblurile bielei/pistonului și prezoanele motorului, toate bazându-se în mare parte pe experiența avută de Squderia Ferrari în curse. Rezultatul este o reducere a greutății de aproximativ 9 kg pentru motorul lui 296 Speciale A în comparație cu 296 GTS, reprezentând 15% din toate „tăierile” de greutate obținute pentru această mașină.
Sunetul „muzicii” mecanice
Pentru Ferrari 296 Speciale A este o reală evoluție, moștenindu-l pe cel foarte apreciat al lui 296 GTS, de la care păstrează timbrul distinctiv și aceeași ordine de aprindere.
Ideea este că păstrează aceeași arhitectură în V de 120°, galerie de evacuare de lungime egală și configurație cu o singură țeavă de eșapament. Însă 296 Speciale A duce sunetul motorului la un nivel complet nou, cu un volum accentuat și armonice și mai bogate, evidente mai ales în frecvențele înalte. Posibilitatea călătoriei cu acoperișul deschis și permeabilitatea acustică mai mare îmbunătățesc sunetul în toate condițiile, existând și un nou sunet la schimbarea treptelor de viteză.
Iar partea tare este că noi conducte acustice au fost proiectate pentru această mașină cu sisteme sofisticate de simulare acustică 3D. 296 Speciale A dispune de un număr dublu de astfel de conducte în comparație cu 296 GTS, în timp ce pozițiile lor au fost reproiectate pentru perfecționarea calității spațiale a sunetului. Toate acestea sunt completate de un sistem brevetat de tuburi care transportă sunetul direct din inima motorului V6 în cabină. Fiecare dintre aceste tuburi este reglat individual pentru o bandă de frecvență medie-înaltă pentru a exprima pe deplin armonia bogată a motorului.
Și apropos de motorul electric, pe lângă furnizarea de cuplu și putere suplimentare, acesta funcționează în sinergie cu motorul cu ardere internă este utilizat și pentru încărcarea bateriei de înaltă tensiune, pornirea motorului cu ardere internă și asigurarea unui mod de condus complet electric cu o autonomie de până la 25 km.
Vă recomandăm și: