Hennessey – Veninul cel de toate zilele

0
627

Texanii de la Hennessey au o problemă cu pickup-urile. De data asta au zis că varianta lor de Ford F150, denumită Venom, este o alternativă mai puternică și mai rapidă decât Raptor R de serie.

Povestea începe cam așa…

Au venit destui clienți la sediul firmei din orașul Sealey, aflat în sud-estul Texasului, care au zis că vor mai multă putere de la un camion mediu, gen Ford F150 Raptor R luat direct de pe linia de producție, pentru că nu are herghelia de sub capotă prea generoasă. Adică 720 CP putere și 868 Nm de cuplu nu-s chiar ce trebuie. Și nici varianta anterioară de Venom, apărută la sfârșitul anului trecut, nu era faină cu cei 775 CP… Ei bine, nu erau nici chiar atât de convinși să aleagă varianta texană de VelociRaptor R care depășea 1000 CP. Oricum seria se epuizase.

Așa că băieții de la proiectare și din ateliere s-au scărpinat în șepcile de muncă și le-au pus pe tavă un F 150 Venom care dezvoltă 800 CP la 6200 rpm și o valoare a cuplului motor maxim de 1024 Nm la 4100 rpm. Urmările au fost că i-au trebuit doar 3,4 secunde să ajungă la 100 km/h și 11,7 secunde să străbată un sfert de milă (402 metri). Cam atât au scos într-o primă fază din V8-ul inițial căruia i-ai pus un compresor de 3,0 litri folosindu-se de transmisia automată standard, cea cu 10 raporturi. Bine, au mai fost adăugate și un intercooler aer-apă îmbunătățit, o injecție de combustibil de înaltă performanță și un sistem de inducție a aerului cu debit mare, alături de o evacuare optimizată și frâne de performanță Brembo masive cu șase pistoane.

După partea cu extinderea performanțelor upgrade-ul lui Hennessey Venom 800 adaugă o suspensie BDS de șase inci (diametrul) cu arcuri FOX, amortizoare spate îmbunătățite, roți Hennessey de 20 inci cu 10 spițe, anvelope de 35 inci pentru teren și scuturi din oțel pentru puntea față și spate. Adăugați aici și barele de protecție „Venom” și lumini LED off-road integrate în bara din față.

Estetică adaptată

Rezolvând și partea cu off-road-ul, băieții de la Hennessey adaugă, de asemenea, o serie de caracteristici exterioare și interioare pentru individualizarea fiecărui pickup, din punct de vedere al confortului și stilului. În exterior camionul a primit o grilă Hennessey masivă dintr-o singură piesă, realizată din fibră de carbon, praguri de rulare rabatabile comandate electric și insigne iluminate pentru aripa față Venom 800. În interior, pasagerii se bucură de tetiere și covorașe premium brodate cu semnătură Hennessey, inserții cu steagul american (cum altfel!…) și o placă cu numerele de serie.

Partea mai puțin faină este că sunt disponibile doar 250 de unități la nivel global pentru acest an, fiecare model având emblema Hennessey cu semnătură și o placă de motor cu numărul de serie. Despre capitolul preț texanii n-au pomenit nimic, însă ținând cont că un Ford F150 Raptor standard pornește de pe la 79.000 USD…

Totuși, cel mai încântat de noul model a fost John Hennessey, fondator și CEO al mărcii: „Cererea pentru camioane Hennessey solid proiectate și modificate continuă să crească într-un ritm intens. Noul nostru Venom 800 F-150 este super camionul pe care l-au cerut clienții noștri. Foarte capabil atât pe drum, cât și în off-road, oferă combinația perfectă de performanță, utilitate și lux.”

Vă recomandăm și:

Hennessey Roadster F5-M – Noua școală veche

Hennessey – Raptor… VelociRaptor!

Hennessey Mammoth 400 Ram – Camion de sport

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu + = 3