Honda 0: designul atipic al viitoarelor modele electrice ale mărcii japoneze

0
1209

Honda își pregătește intrarea în era electrică cu o gamă complet nouă: Seria 0 (zero). Prezentate sub formă de prototipuri la CES 2025 din Las Vegas, aceste modele Honda 0 promit să redefinească standardele prin design futurist, o nouă platformă modulară și integrarea inteligenței artificiale.

Debutul Seriei 0: berlină și SUV electrice revoluționare

După ce a dezvăluit primele concepte ale aceste serii  la CES 2024, Honda a revenit la ediția din acest an a expoziției din Las Vegas cu prototipuri mai aproape de versiunea de serie: 0 Saloon și 0 SUV. Aceste modele vor inaugura noua platformă electrică a companiei, iar lansarea lor pe piața europeană și nord-americană este programată pentru primul semestru al anului 2026.

O platformă inovatoare pentru performanțe optimizate

Honda 0 Saloon adoptă „wedge design” (wedge=pană) inspirat din anii ’70, cu un aspect aerodinamic ce amintește de supercaruri. Spre deosebire de Tesla Cybertruck, care are aceeași sursă de inspirație estetică, conceptul Honda se concentrează pe eficiență și eleganță.

Noua platformă modulară, realizată din aliaje metalice avansate, este mai subțire și mai ușoară, permițând o înălțime totală de sub 1,40 metri – mai joasă decât Tesla Model 3.

Inovațiile includ:

  • Baterii ultra-subțiri: Dezvoltate pentru a optimiza spațiul și a reduce greutatea.
  • Unitate de putere compactă: invertorul, redus cu 40%, este amplasat direct lângă motorul electric de pe ax, îmbunătățind distribuția spațiului.
  • Design de tip skateboard: Bateria este poziționată sub podea, iar motoarele sunt plasate pe axe, oferind un spațiu interior generos datorită ampatamentului lung.

Honda 0 Saloon: berlină cu aspect de supercar

Designul berlinei impresionează prin linii netede și detalii futuriste:

  • Faruri escamotabile: inspirate de stilul anilor ’70, oferă un aspect clasic reinterpretat.
  • Aerodinamică avansată: fluxurile de aer sunt direcționate strategic prin prizele din spoilerul față.
  • Lipsa oglinzilor și mânerelor vizibile: retro-camerele și liniile minimaliste accentuează aspectul modern.
  • Interior high-tech: volan futurist cu două mânere, trei ecrane pe toată lățimea bordului și un plafon panoramic care amplifică luminozitatea.

Honda 0 SUV: practic și elegant

Conceptul 0 SUV oferă un design distinct față de berlina din aceeași gamă, evitând aspectul „păpușilor rusești Matrioșka” în design. Printre elementele remarcabile se numără:

  • Parte frontală pixelată: faruri compacte integrate într-un design inspirat din anii ’80.
  • Poziție dominantă: capotă frontală puternic înclinată și hayon evidențiat prin lumini în formă de U.
  • Elemente clasice de SUV: spoiler negru și un difuzor posterior proeminent, pentru un aspect robust.
  • Interior modern: Configurat similar cu cel de la Honda 0 Saloon, dar adaptat dimensiunilor SUV-ului.

Vehicule construite în jurul software-ului

Modelele din seria Honda 0 sunt dezvoltate ca vehicule definite prin software (SDV). Marca auto japoneză a creat un sistem de operare propriu, Asimo OS, care controlează toate funcțiile, de la interfața utilizatorului până la sistemele avansate de asistență la conducere. În viitor, platforma va include un super-calculator central, dezvoltat în parteneriat cu Renesas, pentru a coordona toate funcțiile printr-un sistem de tip SoC (System on Chip).

Planuri ambițioase pentru viitor

Honda plănuiește lansarea a șapte modele electrice din Seria 0 până în 2030, inclusiv o super-sportivă, moștenitoare a modelului NSX. De asemenea, marca lucrează la baterii solide și își propune să devină complet „zero emisii” până în 2040.

Pentru a marca această tranziție, Honda a introdus un nou logo minimalist: un „H” fără cadru, simbolizând mâinile întinse, gata să modeleze viitorul.

Vă recomandăm și:

Cea mai scumpă mașină de Formula 1

Noul Mini Cooper SE – Plin de energie!

XPeng Land Aircraft Carrier: van electric cu elicopter integrat

Dacia Duster 4×4 cu sistem hybrid și transmisie automată din 2025

Ferdinand Porsche și motorul electric integrat în butucul roții

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


trei + = 11