Jannarelly Ælla-60, supersportiva cu „inimă” Ferrari

0
1795

Noul constructor auto de serie mică „Art Machines by Anthony Jannarelly” a dezvăluit prima sa creație, coupeul supersport Jannarelly Ælla-60. Mașina este construită pe un șasiu de Ferrari 360 Modena, dar este ajustată pentru a dezvolta 473 de cai-putere. Vor fi produse doar 60 de exemplare, fiecare având un cost de 865.000 de euro, inclusiv Ferrari-ul donator.

Jannarelly Ælla-60 se poziționează ca un restomod sau, mai exact, ca un „retromod”, având în vedere că nu păstrează nicio linie de design de la modelul original. Inspirat de estetica anilor ’60, acest automobil reimaginează cum ar putea arăta un supercar elegant și stilizat din acea epocă. Numele său provine de la Ælla, un rege medieval al Northumbriei (Anglia).

Deși Art Machines este un nume nou în industria auto, fondatorul, designerul auto francez Anthony Jannarelly, are o experiență vastă în proiectarea de automobile. Printre creațiile sale se numără hypercar-urile W Motors Lykan și Fenyr Supersport, precum și modelul Jannarelly Design-1. În prezent, Jannarelly activează  ca designer principal la Caterham.

Modelul Jannarelly Ælla-60 păstrează motorul V8 aspirat natural de 3.6 litri al Ferrari-ului 360 Modena, alăturat unei transmisii manuale cu 6+1 trepte. Datorită unor modificări mecanice, motorul dezvoltă acum 473 CP, față de cei 400 CP inițiali. Cu o greutate de doar 1.130 kg, mașina poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde. Viteza sa maximă nu a fost anunțată, dar Ferrari 360 Modena ajunge la 295 km/h.

Din punct de vedere estetic, Ælla-60 se distanțează complet de modelul Ferrari de bază. Designul său retro-futurist combină panouri sculptate și aripi proeminente, oferind un look inspirat de GT-urile anilor ’60 și de modelele de curse vintage. Un detaliu spectaculos îl reprezintă ușile tip „butterfly”, care adaugă un plus de stil și exclusivitate.

La interior, Art Machines a ales să ofere o experiență de condus autentică, nealterată de tehnologiile moderne. Bordul nu dispune de ecrane tactile, ci de ceasuri analogice și comutatoare metalice pentru comenzile climatizării. Totuși, modelul include dotări esențiale precum aer condiționat și conectivitate pentru telefon, plus tapiserie din piele, asigurând un echilibru între clasic și modern.

Art Machines intenționează să producă doar 60 de unități ale modelului Jannarelly Ælla-60, dintre care, primele cinci vor fi ediția Founders Model. Construcția automobilelor va fi realizată în colaborare cu Podium Advanced Technologies, o companie italiană cunoscută pentru proiecte precum Glickenhaus SCG 004S și Lancia Delta Futurista.

Producția va începe în 2026, iar prețul fiecărui exemplar se va ridica la 865.000 de euro, fără taxe, dar cu prețul Ferrari-ului donator inclus.

Vă recomandăm și:

Cel mai puternic Ferrari. Cât costă Ferrari F80

Polestar la Cercul Arctic

Skoda Elroq a intrat în producția de serie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 6 = doi