McLaren și valoarea timpului

0
1186

Nici n-au apucat bine să pomenească de apariția lui W1 că cei de la McLaren s-au trezit că ceasornicarii elvețieni le-au „trântit” un cronograf dedicat noului supercar. Denumit RM 65-01 McLaren Automatic Split-Seconds Chronograph W1, este opera orologierului Richard Mille.

De fapt, tânara casă de orologerie elvețiană se află de fapt la a patra creație în urma parteneriatului său cu marca de supercar-uri de lux din Surrey, Anglia. Iar noul supercar McLaren W1, care a fost sursa inspirației noului cronograf, este succesorul revoluționar al două dintre cele mai mărețe supermașini engleze de până acum: McLaren F1 (1992) și McLaren P1TM (2013).

Idei aparte

Prin urmare, caietul de sarcini pentru RM 65-01 McLaren W1 a cerut ca ceasul să reflecte caracteristicile de înaltă performanță ale mașinii care să vizeze forma, materialele și funcționalitatea, precum și „motorul” care o animă. Iar această dezvoltare ar trebui să evidențieze valorile comune care au dat viață parteneriatului: depășirea limitelor performanțelor, conducerea cu pasiune și conexiunea umană.

Poanta tare a fost că la începutul fazei de dezvoltare a W1, echipa de creație de la Richard Mille a primit acces exclusiv la primele machete de lut ale W1 ca să se inspire din forma sa și a determinat că o viziune a mașinii de sus ar fi punctul de plecare.

Iar după aceasta orologierul elvețian a decis să „anime” RM 65-01 McLaren W1 cu cel mai performant mecanism auto­ma­t, RMAC4, care bate la o viteză adecvată de 5 Hz sau 36.000 de vibrații pe oră. Ideea este că această rată ridicată a oscilațiilor îi permite cronografului să înregi­s­treze timpii de până la o zecime de secundă. Tot legat de marja vitezei, cronograful are un sistem de „întoarcere rapidă” pentru obținerea autonomiei maxime de 60 de ore folosindu-se de o piesă de împingere/rotire specială realizată din Quartz TPT portocaliu.

Apropos, Quartz TPT este prescurtarea de la Thin Ply Technology, un material unic dezvoltat prin fuziunea straturilor ultra-subțiri de cuarț și carbon. Practic, colaborarea lui Richard Mille cu North Thin Ply Technology (NTPT) a dus la crearea acestui compozit inovator, care are o rezistență excepțională și prezintă o suprafață strălucitoare, aproape holografică. Și încă o inovație, mecanismul ceasului este montat pe un șasiu cu repere din cauciuc, în loc să fie asigurat în mod convențional de inelul carcasei.

Forma timpului

Designul frapant al lui W1, care este construit în jurul „arhitecturii unice de „aero-cell” McLaren, a dat naștere bezelului „dublu” special al lui RM 65-01 McLaren, care a reprezentat una dintre cele mai mari provocări tehnice în crearea ceasului.

Desenat din forma compactă și musculoasă a lui W1, linia taliei înalte și ușa gen gull-wing, bezelul din Carbon TPT se așează pe o ramă secundară din titan satinat și lustruit. „Crenelurile” sale dezvăluie benzile din Carbon TPT care adăugă profunzime și subliniază contururile ceasului. Au fost necesare nouă luni de muncă pentru bezel în timpul cărora au fost experimentate opt variante de prototip.

Fiind un adevărat ceas de șofer, partea cu dinamica conducerii este reflectată în cronograful McLaren W1 prin renumita coroană „selector de funcții” de la baza cadranului. Poziționată în partea dreaptă, funcționează după liniile unui selector de transmisie, oferind opțiunea alegerii între trei poziții diferite W pentru „întoarcere” (a ceasului), D pentru „Data” sau H pentru „Setare manuală”.

Inspirațe tehnică

Coroana (de întoarcere a ceasului) a fost special concepută și inspirată din canelurile văzute pe arborii de transmisie ai lui W1. Este fabricată din titan de gradul 5, cu un strat parțial de cauciuc, ușor de prins, în celebra culoare „portocaliu papaya” de la McLaren și un vârf împodobit cu stema „Speedmark”.

Unghiurile aerodinamice ale foliilor de tablă și a conductelor găsite pe capacul motorului W1 și spoilerele aerodinamice sunt reflectate în paternul striațiilor văzute pe cureaua de cauciuc, tot în culoarea portocaliu papaya, în timp ce geamul din cristal safir de pe capacul din spate dezvăluie întreg mecanismul superb finisat. Evident, întrebarea ardentă pentru o asemenea piesă de „haute horlogerie”, o reală piesă de colecție construită în doar 500 de unități, se rezumă la „cât?…”. Nu s-a spus direct, însă zvonurile zic că încep de pe la 250.000 euro… și n-au pomenit nimic de mașina propriuzisă.

Vă recomandăm și:

McLaren W1: succesor al legendarului P1. FOTO

Lego McLaren P1: replică în mărime naturală pilotată de Lando Norris

McLaren Artura Spider – Debut la Monaco

McLaren aduce un tribut special pilotului Ayrton Senna

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi × 3 =