Mitsubishi va lansa un model derivat din Renault Scenic E-Tech

0
1245

Constructorul auto japonez Mitsubishi Motors, parte a alianței cu Renault și Nissan, își va îmbogăți gama, în 2026, cu un crossover/SUV electric, derivat din modelul Scenic E-Tech al mărcii franceze.

Mitsubishi ASX

În septembrie 2022, Renault Captur și-a schimbat grila frontală, și-a adăugat noi sigle și a devenit Mitsubishi ASX, un SUV urban, care se poziționează sub modelul Eclipse Cross. În iunie 2023, a venit rândul modelului Renault Clio 5 să fie transformat în Mitsubishi Colt. Apoi, în vara lui 2024, odată cu restilizarea lui Renault Captur, Mitsubishi ASX a primit și el o nouă înfățișare, cu modificări de amploare, dar vizibile doar din față, care îl deosebesc de modelul francez. Prima fază a modelului ASX nu a avut o viață lungă, dar, în contrapartidă, nu a fost costisitoare pentru producătorul japonez.

Renault 5 se va transforma în Mitsubishi Colt

Viitorul Mitsubishi Colt bazat pe Renault 5 E-Tech

În 2027, hatchback-ul electric Renault 5 E-Tech va deveni Mitsubishi Colt. Însă, între timp, marca celor trei diamante va profita de modelul Renault Scenic, pentru a adăuga un SUV 100% electric în gama sa, în 2026. La fel ca și R5, omologul său Mitsubishi va fi produs la uzina din Douai, în nordul Franței.

„Scenic”-ul Mitsubishi a fost oficializat

Mișcarea a devenit oficială când o imagine-teaser (foto din deschiderea acestui articol) a fost dezvăluită în timpul prezentării, la Madrid, a versiunii europene a modelului Mitsubishi Outlander., care va ajunge la dealeri în martie 2025. Această strategie nu este deloc surprinzătoare. De fapt, în vara anului 2020, constructorul auto japonez anunțase retragerea sa de pe piața europeană, invocând o gamă de produse neadaptată viitoarelor norme ecologice. Totuși, s-a răzgândit, bazându-se pe aliatul său Renault, pentru a-și construi rapid o ofertă relevantă și calibrată pentru Europa.

Renault Scenic E-Tech din care va fi derivat viitorul SUV electric Mitsubishi

Modelele Captur/ASX au fost oferite, inițial, în versiuni hibrid simplu și plug-in (încărcabil). Însă, varianta plug-in a fost eliminată ulterior, mai întâi la Renault, apoi la Mitsubishi, din lipsa unei cereri suficiente. Între timp, modelele Clio/Colt mizează exclusiv pe hibridizarea simplă, fără acumulatori ce se încarcă la priză, ci doar în timp ce mașina rulează și frânează.

Vă recomandăm și:

Dacia Bigster – Pasul spre segmentul C

Scădere masivă a vânzărilor de mașini electrice în România

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 × = patru