Pentru a marca cinci ani de la lansare, JLR aduce o actualizare discretă generaţiei L663 a modelului Defender, cu noutăţi estetice fine şi tehnologice esenţiale pentru confort şi siguranţă. Restilizarea vizează în principal interiorul şi echipamentele, păstrând însă aceleaşi motorizări puternice, de la diesel MHEV și V8 pe benzină, până la hibride PHEV.
Jaguar Land Rover (JLR) schiţează o reorganizare de marcă şi schimbă treptat nomenclatura modelelor sale 4×4: Range Rover, Discovery şi Defender îşi vor purta numele singular, fără a mai fi precedat de „Land Rover”, care rămâne inclus doar în emblemă, pentru a fi clar despre ce marcă este vorba. Iar lansarea acestui nou Defender facelift este un bun moment pentru a semnala această schimbare.
Design exterior – facelift subtil, dar distinct
Cei atenți vor observa la Defender facelift noile faruri LED, proiectoarele de ceață, care acum sunt dotare de serie, grila negru-lăcuit și blocurile optice spate fumurii. Opțional, jantele standard de 22” pot fi comandate într-un ton gri-mat, care completează paleta de noi nuanțe pentru caroserie, între care se remarcă verdele Woolstone Green și griul Borasco Grey. Structura variabilă de lungimi (Defender 90, 110 și 130) rămâne neschimbată. Numerele respective reprezintă lungimea ampatamentului, măsurată în inci.
Tehnologie în pas cu timpul
Pe plan interior, noul ecran tactil central de 13,1 inci înlocuiește unitatea de 10”. Defender beneficiază acum de monitorizare avansată prin cameră a stării de atenție a șoferului (conform reglementărilor europene GSR 2). Alte opțiuni includ: configurare cu trei locuri pe rândul frontal, cruise control off-road adaptiv cu setări de viteză și confort adaptate terenului și, la versiunea 130, un compresor pneumatic de bord pentru reglarea presiunii în pneuri direct din interior.
Gamă neschimbată, motorizări variate
Motorizările versiunii facelift rămân aceleași: trei dieseluri mild-hybrid MHEV (200, 249, 350 CP), alte trei V8 pe benzină (425, 500, 525 CP), plus un plug‑in hybrid PHEV de 300 CP, tot pe benzină, pentru Defender 110. Vârful de gamă este Defender Octa de 635 CP, disponibil doar în configuraţia 110. Transmisia automată cu opt trepte și tracțiunea integrală permanentă sunt standard.
Fabricaţie și platformă
Defender L663, produs, începând din 2019, la fabrica din Nitra (Slovacia), pe platforma D7x cu caroserie unibody din aluminiu, oferă o variantă de 3+1 uși (90), și două cu 5+1 portiere (110 și 130), ultima având șapte scaune, dar putând fi comandată și în varianta cu opt locuri, cel suplimentar aflându-se chiar pe primul rând, lângă cel al șoferului.
Context strategic Jaguar Land Rover (JLR)
Restilizarea lui Defender survine într-un moment de transformare pentru JLR: tranziţia spre electrificare, introducerea SUV‑urilor cu nume independente și planuri masive de investiții (18 miliarde de lire sterline), pentru a susține viitorul electric al întregii case de mărci. În ciuda suprataxării modelelor sale și a provocărilor geopolitice, JLR a raportat profituri record în anul fiscal încheiat la 31 martie 2025. Explicabil, dacă ne uităm la paleta de prețuri a noului Defender facelift pe piețele occidentale: de la 67.600 până la 185.400 de euro (Octa), fără taxe.
Deși „reload”-ul estetic al lui Defender este discret, echipamentele tehnologice și plaja extinsă de motorizări consolidează poziția de lux a modelului. În plus, schimbarea strategică a nomenclaturii reflectă viziunea JLR de a poziționa brandurile sale drept identități independente, gata pentru o eră electrică și personalizată.
Vă recomandăm și: