Noua versiune Opel Grandland Electric AWD duce acest SUV electric la rang de flagship în gama constructorului auto german. Noul model este echipat cu două motoare electrice, produce 325 CP și are tracțiune integrală, oferind performanță, autonomie solidă și design adaptat pentru piața europeană.
Două electromotoare
Opel Grandland Electric AWD este echipat cu două motoare electrice – unul de 213 CP, pe puntea față, și altul, de 112 CP, pe puntea spate, oferind o putere combinată de 325 CP și un cuplu de 509 Nm. Noua versiune realizează sprintul 0‑100 km/h în doar 6,1 secunde, atunci când este activată setarea Sport.
Patru setări de rulare
Noua versiune oferă patru moduri de rulare, adaptate fiecărui stil de condus:
- Normal: prioritate are motorul față, puterea și cuplul maxime sunt limitate la 313 CP și 450 Nm, iar propulsorul spate se activează total doar la nevoie;
- 4WD: tracțiune integrală continuă, sistemele ESP și antipatinaj sunt calibrate corespunzător;
- Sport: distribuție a puterii în raport 60:40 față-spate, răspuns rapid al volanului și accelerației;
- Eco: funcționează doar motorul față (213 CP și 343 Nm), iar sistemul de climatizare şi acceleraţia sunt optimizate pentru eficienţa consumului.
Baterie de 73 kWh și autonomie de 489 km
Modelul AWD va fi disponibil doar cu bateria de 73 kWh, ce îi asigură o autonomie WLTP de 489 km, sub opțiunile de 82 kWh (585 km) și viitoarea variantă de 97 kWh (700 km), pentru Grandland Electric cu tracțiune față. Încărcarea rapidă la stație permite trecerea de la 20 % la 80 % în aproximativ 30 minute, la 160 kW DC.
Design exterior dedicat pentru Opel Grandland Electric AWD
Exteriorul este personalizat pentru această versiune cu tracțiune integrală: bara față redesenată cu prize laterale unice, cea spate cu altă grafică și jante bicolore de 20″ cu design inspirat de cel al fulgului de nea. Printr-o serie de optimizări, coeficientul aerodinamic a fost redus la 0,278, ceea ce aduce mici avantaje în eficiență.
Platformă și opțiuni maxime
Bazat pe platforma STLA Medium, comună cu Peugeot E-3008 și E‑5008, Grandland standard are la dispoziție trei variante de baterii, cu capacități de 73, 82, respectiv, 97 kWh (încă nu a fost introdusă în ofertă). Pe aceeași platformă tehnică este construită și versiunea cu tracțiune integrală, dar, oarecum surprinzător, nu este oferită decât cu setul de acumulatori de cea mai mică capacitate. Opel nu a oferit nicio explicație pentru această alegere, dar e de presupus că prețul final a cântărit greu în această decizie.
Poziționare pe piață
În Europa, prețurile lui Grandland pornesc de la circa 42.500 € (acumulatori de 73 kWh) și 45.500 € (82 kWh). Varianta AWD va veni probabil cu un tarif mai ridicat, dar este poziționată competitiv în segmentul SUV-urilor electrice de familie. Cu o autonomie peste 480 km, conform producătorului, și performanțe solide, modelul își propune să rivalizeze cu VW ID.4, Renault Scenic E-Tech și Peugeot e‑3008/e-5008 Dual Motor, oferind o opțiune puternică și elegantă.
Vă recomandăm și:
Opel Mokka GSe Rally: primul model electric la standard FIA eRally5