Cei de la Polestar au creat o colecție de mașini unice Arctic Circle inspirate din lumea raliurilor și care exprimă ADN-ul performanțelor sportive ale mărcii suedeze.
Formula aplicată la Polestar 2 Arctic Circle, prezentat pentru prima dată în 2022, a fost aplicată acum și pentru Polestar 3 și Polestar 4. Poate că pentru scandinavi este o reală demonstrație de forță prin care vor să arate că mașinile electrice, frigul și umezeala nu sunt deloc antagonice, conform legendelor urbane de la ora actuală. Ba, mai mult, chiar se poate face performanță la nivel înalt, mașinile facându-și debutul public la cursa FAT Ice Race 2025 de la Zell am See, Austria, pe 1 februarie.
AND-ul sportiv al lui Polestar nu-i chiar un banc răsuflat, ci se axează pe moștenirea sportivă demonstrată multă vreme sub egida Volvo ca Polestar Performance și mai apoi din 2017 când a devenit brand de sine stătător, însă ce-i drept cu participația chinezilor de la Geely Holding Group.
Iar dovada că Polestar are de-a face cu lumea sporturilor cu motor este aportul gurului în șasiuri și Head of Driving Dynamics al Polestar, Joakim Rydholm, de a cărui experiență au beneficiat mașinile dezvoltate și perfecționate în mediul specific și dificil al Cercului Arctic din nordul Suediei. Cu mai multe podiumuri suedeze de raliu la activ și peste 30 de ani petrecuți în sporturile cu motor, Joakim și echipele Polestar Design și cea de brand au aplicat formula de raliu la gama completă de modele Polestar, fiecare mașină prezentând caracteristici ușor diferite.
Că au fost construite într-una dintre unitățile de cercetare și dezvoltare suedeze de la Polestar, se vede după „formula” generală folosită pentru înălțimea de rulare dată de amortizoare Öhlins personalizate, reglabile în trei direcții. Adăugați anvelopele specializate Pirelli cu crampoane, jante OZ Racing, noile reflectoare față Quad Evo de la Stedi și scaunele sport de la Recaro, și obțineți „aroma” de raliu dată de suedezi mașinilor. Apoi, accesoriile cu care sunt echipate vehiculele în diferite stadii, inclusiv schiuri, șine de portbagaj, soluții de depozitare și echipamente de recuperare aduc în prim-plan parteneriatele suplimentare cu brandul Polestar.
Cu această ocazie Michael Lohscheller, CEO Polestar, declara: „Colecția Arctic Circle ilustrează ADN-ul nostru unic de performanță, înrădăcinat în motorsport și combinat cu designul scandinav. Ne dezvoltăm mașinile în condiții dificile în Cercul Arctic din Suedia, iar la FAT Ice Race vom demonstra că pe gheață nu este nimic mai bun decât un Polestar. Suntem cu adevărat încântați să facem parte din acest eveniment special cu gama noastră completă de modele, unde totul este despre cultura mașinii și experiența de performanță.”
La rândul său, Joakim Rydholm afirma despre noua colecție: „Am creat ceva cu adevărat special când am lucrat la Polestar 2 Arctic Circle, iar aplicarea acestei formule pe cele două noi SUV-uri ale noastre a fost o sarcină distractivă și provocatoare. Am lucrat îndeaproape cu partenerii noștri tehnologici de top ca să aducem acestor mașini soluții de inginerie personalizate care să pună accentul pe ADN-ul nostru de performanță și să le facă incredibil de distractive de condus.”
Vă recomandăm și:
Volvo ES90. Primele imagini ale marii berline electrice suedeze