Porsche, plan de restructurare

0
3248
Sursa FOTO: Facebook Porsche

Porsche este unul dintre brandurile de elită ale Grupului Volkswagen, dar traversează o perioadă grea așa că oficialii au pus la cale o strategie de reducere a costurilor. Una dintre ținte este eliminarea a 1.900 de locuri de muncă.

Porsche reduce schema de personal cu 1.900 de locuri de muncă. Punctul final al planului este anul 2029

Grupul Volkswagen traversează o perioadă dificilă, iar Porsche a decis să își eficientizeze operațiunile prin restructurarea personalului în mai multe unități din Germania. Nu este prima strategie de acest fel doar că măsurile anterioare nu au fost suficiente pentru atingerea obiectivelor financiare.

În anul 2023, Porsche a încetat să mai prelungească contractele pentru 1.500 de angajați temporari, iar alte 500 de contracte vor expira în curând. Reducerile vor afecta în special fabricile din zona Stuttgart, inclusiv unitatea principală de la Zuffenhausen și centrul de cercetare din Weissach. Porsche își propune să implementeze aceste schimbări fără concedieri forțate, bazându-se pe programe de plecări voluntare și pensionări anticipate.

„Doar asta nu este suficient: Comitetul executiv și Comitetul de întreprindere au decis, prin urmare, un program de reducere a aproximativ 1.900 de locuri de muncă în întreaga companie în următorii ani”, a spus purtătorul de cuvânt într-un comunicat emis, conform Reuters.

Această decizie vine într-un moment tensionat pentru Grupul Volkswagen, care recent s-a confruntat cu posibilitatea de a închide fabrici din Germania – o situație fără precedent. Totuși, compania a ajuns la un compromis, păstrând fabricile operaționale în schimbul înghețării salariilor până în anul 2031. În cadrul unei restructurări mai ample, Volkswagen ar putea renunța la peste 35.000 de posturi, iar cele mai multe salarii vor fi reduse și înghețate.

În paralel, industria auto europeană se confruntă cu o scădere a cererii pentru vehicule electrice și o competiție agresivă din partea producătorilor chinezi. Porsche a înregistrat anul trecut o scădere globală a vânzărilor de 3%, dar piața chineză a fost cea mai afectată, cu o contracție de 28%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

two + 10 =