Primul Mini electric de competiţie din lume

0
129

Întâlnirea cu Mini SE nu a fost chiar una obişnuită. În primul rând pentru că nu am fost singuri. Un circuit adecvat, cinci parteneri de proiect, un pilot, un reprezentant oficial BMW şi multă pasiune şi îndârjire în a demonstra că şi la noi se poate face treabă bună.

Un vânt tăios bântuie de la un capăt la celălalt circuitul AMC Kart. Micuţul Mini SE, garat lângă pistă, îşi trage cu poftă energia necesară pentru încă o rundă de viteză pe circuit. Dezbrăcat de tot ceea ce este inutil într-o competiţie sportivă (cântăreşte cu 150 kg mai puţin decât un model de serie pentru că a fost „uşurat” de scaune, airbag-uri, capitonaje şi izolaţii) şi echipat cu tot ce trebuie pentru a i se permite să ia startul la astfel de evenimente (roll-cage, scaune sport Sparco FIA 2019 cu centuri de siguranţă în 6 puncte, jante 17 inci Team Dynamics Pro Race), Mini Cooper SE îşi trădează cu greu unicitatea: este primul Mini electric de competiţie din lume! Pentru a transforma un model de stradă într-un adversar redutabil pe pistă este nevoie de muncă şi parteneriate. Din fericire, mai există în România spirit de iniţiativă şi dorinţă de implicare. Aşa se face că astăzi Mini Electric Racing coagulează parteneriate cu firme care adaugă plus valoare acestui proiect.

Vitesco Technologies a preluat partea de management termic a bateriei de acumulatori, aspect crucial în cazul unui model cu propulsie electrică 100% care ia startul în competiţii automobilistice. Prin urmare „Mimi”, cum este alintat Mini SE de către cei care îi insuflă acum o nouă viaţă, a fost monitorizat în cele câteva curse de ingineri ai grupului ­Vitesco pentru a se asigura că stoarce eficient până și ultima fărâmă de energie din ­baterie. Automobile Bavaria a preluat sarcinile legate de asistenţa tehnică, instalarea de echipamente şi setarea suspensiei în timp ce Michelin se ocupă de asigurarea aderenței, un alt aspect vital pentru un model de competiție.

Anvelopele Pilot Sport 4 (PS4) fac faţă cu succes la solicitările intense din timpul curselor, fiind dezvoltate pe baza experienţei acumulate de Michelin în Formula E. Plafonul va fi personalizat cu lucrări de artă create de ilustratori români, iar obiectivul este de a prezenta câte o nouă grafică la fiecare eveniment. Prin urmare, MINI Electric Racing își poate adjudeca titlul de „cea mai rapidă galerie de artă din lume”. Un alt element care va fi diferit la fiecare apariție este numărul de înmatriculare. Mimi va promova un mesaj inedit care să reflecte spiritul proiectului. La cursa de coastă de la Poiana Brașov a fost folosit mesajul: „No Gas, No Problem”.

Şi chiar aşa şi este! Lipsa motorului termic şi a unui întreg lanţ cinematic responsabil cu transmiterea forţei motrice la roţi, uşurează la maxim întreţinerea acestui automobil pe durata unei competiţii. Evenimentul de pe circuitul AMC Kart a dovedit dincolo de orice dubiu rezistenţa sa. I-am testat încrâncenarea şi fuleul ­remarcabil pe durata câtorva ture de circuit. Centrul de greutate coborât (cu cel puţin 30 mm faţă de Cooper S), direcţia precisă, suspensia durificată şi frânele puternice fac din acest Mini Cooper SE un atlet redutabil cu un viitor competiţional promiţător. 184 CP, 270 Nm, echilibrul optim al maselor şi o baterie de aproape 29 kWh capacitate netă sunt principalele sale coordonate tehnice. Performanțele dinamice sunt susținute și de noul sistem ABR pentru controlul patinării roților față, care debutează astfel la marca Mini. Pentru 2021, principalul obiectiv al echipei Vitesco Technologies Mini Electric Racing  este participarea la sezonul FRAS de Viteză în Coastă, cu Dominic Marcu în poziția de pilot.

Dar sunt avute în vedere şi alte competiții cum ar fi campionatele de Super Slalom, Super Rally și ROTAC, cu participări punctuale și piloți invitați.

Foto: BMW

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte − 5 =