Renault Estafette, viitoarea mașină a curierilor

0
905

Micul van electric Renault Estafette Concept se inspiră, după cum sugerează și numele, din faimoasa furgonetă din secolul trecut. Acest concept ar trebui să se transforme într-un model de serie începând cu 2026.

Renault Estafette (1959-1980)

Renault Estafette Concept va fi una dintre vedetele următorului Mondial Auto de la Paris 2024, după o primă prezentare în cadrul salonului de la Hanovra (Germania) din această săptămână. Alături de modelele Renault 5 E-Tech Electric, Renault 4, Dacia Bigster și prototipul Alpine A390, grupul auto francez va expune în capitală această mică furgonetă cu un design destul de pregnant. Denumit în referință la Renault Estafette, produs, între 1959 și 1980, în Franța (și până în 1986 în Mexic), conceptul păstrează liniile unei furgonete, dar stilul său se inspiră foarte puțin din modelul anterior.

Renault Estafette va fi parte a unei familii de utilitare electrice

„Acest autovehicul utilitar electric combină dimensiunile unui Kangoo L2 cu agilitatea unui Clio și capacitatea de încărcare a unui Trafic L1H2”. Astfel descrie Renault conceptul Estafette (curier, ștafetă, în limba romană). În varianta de serie, acesta va fi construit pe platforma FlexVan, dezvoltată de divizia de mașini electrice Ampere a mărcii franceze. FlexVan va fi folosită pentru toate modelele care vor fi fabricate în cadrul entității Flexis, ce reunește Renault, Volvo Group și GMA-CGM (companie franceză de transport maritim și logistică). Scopul acestei strategii este dezvoltarea de autovehicule electrice care să răspundă cât mai bine nevoilor utilizatorilor, reducând în același timp costurile de producție.

Autonomie limitată?

Parteneriatul dintre cele trei companii va duce la dezvoltarea unei game de autovehicule utilitare electrice, ale căror prime modele vor fi lansate începând cu 2026. Noul van electric anunțat prin acest concept-car va fi vândut în paralel cu Renault Kangoo Van E-Tech, ale cărui baterii permit o autonomie maximă de 285 km. Renault Estafette va fi destinată curierilor de oraș. Posibil, va avea baterie de dimensiuni limitate, deci mai ieftină și mai rapid de încărcat, pentru a îndeplini misiunea livrării de colete pe distanțe scurte.

Vă recomandăm și:

Volvo Cars și NVIDIA – De la mașină la cloud

Probleme uriașe în industria auto europeană: cifrele care dau fiori

Lynk&Co 01 a primit un upgrade tehnic

Renault R17 Concept

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 × opt =