Versiunea extremă a unui supercar electric deja incredibil de performant în varianta sa standard, Rimac Nevera R depășește pragul de 2.000 de cai-putere și promite accelerații uluitoare.
Modelul electric Rimac Nevera era deja cea mai performantă mașină din lume, cu un timp de demaraj de la 0 la 100 km/h în mai puțin de două secunde, 0-200 km/h în 4,42 s și 0-300 km/h în 9,22 s. Dar, pentru exclusivistul producător auto croat Rimac, aflat într-un joint-venture cu Porsche AG și responsabil de marca Bugatti, nu a fost suficient. Astfel că, în cadrul recentului eveniment auto californian Monterey Car Week, a dezvăluit versiunea extremă Nevera R.
Aceasta păstrează configurația cu patru motoare electrice (câte unul pentru fiecare roată), dar utilizează acum baterii noi, cu o capacitate totală de 108 kWh. Puterea maximă a crescut de la 1.914 la 2.107 CP, ceea ce face ca Rimac Nevera R să fie cea mai puternică mașină de serie din lume aflată în prezent în vânzare. Deși a fost ușurat cu 35 kg, rămâne, totuși, un supercar foarte greu, cu o masă la gol de 2.277 kg. Performanțele anunțate sunt și ele îmbunătățite: sprintul 0-100 km/h rămâne la 1,74 s, însă de la 0 la 200 km/h se ajunge acum în 4,38 s, iar de la 0 la 300 km/h în 8,66 s. Viteza maximă este limitată la 350 km/h (412 km/h doar în cadrul unor evenimente special organizate de Rimac).
Ar putea obține un timp mai bun pe Nordschleife
Cu mai multă apăsare aerodinamică (400 kg la 350 km/h), datorită aripei deportrante din spate, jante mai mari în spate, anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 dedicate și frâne îmbunătățite din carbon-ceramic, Rimac Nevera R s-a dovedit a fi cu 3,8 secunde mai rapidă decât versiunea standard pe circuitul de la Nardo. Pe Nordschleife, ar putea, în mod logic, să depășească timpul obținut de Nevera anul trecut, care nu a impresionat în mod special. Modelul electric de la Rimac a fost mult în urma lui Mercedes-AMG One și abia puțin mai rapid decât Porsche Taycan Turbo GT.
Producția lui Rimac Nevera R va fi limitată la doar 40 de exemplare. Prețul nu a fost dezvăluit, încă, dar versiunea standard Nevera costă peste două milioane de euro, deci trebuie să ne așteptăm la o sumă și mai mare.
Vă recomandăm și:
Czinger 21C este cea mai rapidă mașină de serie pe urcarea de la Goodwood