Plecând de la o bază Porsche 911 de tip 964, noul model Carrera Coupe realizat de Singer aduce un omagiu versiunii Turbo Look cu caroserie lățită din anii ’80. Cu un motor aspirat de 420 CP, faruri adiționale retractabile și contribuții din partea Cosworth și Red Bull, mașina va fi produsă în doar 100 de exemplare.
O reinterpretare completă a unei legende
După ce a reimaginat modelele Porsche 911 din prima generație și apoi varianta Turbo de tip 930, micul producător auto american Singer se concentrează acum pe reinterpretarea unei alte versiuni clasice: Porsche 911 tip G în configurație Turbo Look. Această opțiune oferea, în anii ’80, posibilitatea de a echipa modelul Carrera cu caroseria lată și unele componente de șasiu de la varianta Turbo.
Noua interpretare poartă numele Carrera Coupe și, ca de obicei, compania artizanală din California nu se limitează la o simplă modernizare. Caroseria, motorul, șasiul și interiorul sunt complet transformate, pentru a oferi performanțele și rafinamentul unei sportive de înalt nivel contemporane.
Design retro doar la prima vedere
Singer pornește din nou de la un model 911 Carrera tip 964 (1989-1994), furnizat de client, care este complet demontat până la structura din oțel. Pe aceasta sunt montate întărituri de șasiu dezvoltate împreună cu Red Bull, apoi caroseria este reconstruită din fibră de carbon în stilul clasic lărgit Turbo Look, operațiune realizată de Singer.
Sub această siluetă familiară se ascund numeroase optimizări moderne: spoilerul față include deflectoare laterale, aripile spate dispun de prize de aer dedicate motorului aspirat, partea posterioară poate primi fie un eleron activ, fie unul fix. Difuzorul spate integrează două evacuări centrale din titan.
Jantele de inspirație Fuchs, cu prindere centrală și vopsite în alb pe cele două modele prezentate, sunt echipate cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 de 18 inci, iar roțile spate se remarcă prin un offset exterior pronunțat.
Faruri retractabile: o surpriză funcțională
Singer Carrera Coupe poate fi echipat cu două faruri adiționale retractabile – un detaliu spectaculos și rar întâlnit în epoca modernă. Acestea se pliază perfect în capota față atunci când nu sunt utilizate. Deși reglementările privind protecția pietonilor au dus la dispariția farurilor escamotabile în multe piețe, acestea nu sunt interzise complet. Pentru producătorii de volum, complexitatea designului nu justifică efortul, dar în cazul unui restomod de nișă, precum cel de față, ele adaugă un farmec aparte.
Motor realizat cu măiestrie inginerească
Sub capotă, Carrera Coupe primește un motor special, dezvoltat împreună cu Cosworth. Este vorba despre un flat-six (cu șase cilindri orizontali) de 4,0 litri, aspirat, cu patru supape pe cilindru, capabil să atingă 8.000 rpm și să dezvolte 420 CP. Motorul nu este supraalimentat și beneficiază de un sistem dublu de răcire: chiulasele sunt răcite cu lichid, iar cilindrii, cu aer.
Puterea este transmisă roților din spate printr-o cutie de viteze manuală cu 6+1 trepte, concepută special pentru acest model. Suspensia este adaptivă, cu amortizoare cu moduri multiple, iar frânarea este asigurată de un sistem carbon-ceramic cu ABS.
Un interior configurabil după dorințele clientului
Habitaclul urmează aceeași linie exclusivistă. Deși planșa de bord păstrează designul original, aceasta este echipată cu instrumente de bord fabricate manual, unice pentru fiecare exemplar. Consola centrală, realizată la comandă, poate include un levier de viteze înălțat cu mecanismul expus. De asemenea, climatizarea, sistemul de navigație și conectivitatea pentru smartphone sunt incluse.
Fiecare interior este realizat după specificațiile clientului. Cele două unități prezentate demonstrează flexibilitatea conceptului: una este gândită pentru touring, cu o tapiserie extinsă din piele și material textil, iar cealaltă este pregătită pentru circuit, cu roll-cage în locul banchetei spate și foarte puține ornamente.
Fiecare Singer Carrera Coupe va avea un preț personalizat, în funcție de configurație, iar producția este limitată la doar 100 de unități. Jurnaliștii americani estimează că un exemplar costă cel puțin o jumătate de milion de dolari.
Vă recomandăm și:
Porsche 911 Spirit 70: ediție specială limitată la 1500 exemplare