Cel mai recent concept al mărcii Skoda nu este un automobil, ci o motocicletă! Inspirat din motocicleta Slavia B din 1899 a constructorului ceh, conceptul ia forma unui café racer futurist în stil Modern Solid.
De fapt, Škoda reimaginează motocicleta emblematică L&K a mărcii și este cel mai îndrăzneț de până acum și primul care încorporează limbajul de design Modern Solid al mărcii.
130 de ani de istorie
Având în vedere că povestea Škoda a început în 1895 cu biciclete și, mai târziu, cu motociclete, decizia cehilor să înceapă noua lor serie de concepte clasice cu o motocicletă pe două roți este potrivită. Iar partea tare este că motocicleta concept este opera designerului francez Romain Bucaille, cel care lucrează în mod normal la exteriorul mașinilor Škoda.
Iar pentru asta a trebuit să se întoarcă în timp, până în 1899, odată cu apariția „motociclului” Slavia B, unul dintre cele mai importante modele din istoria Škoda. Proiectat și construit sub marca Laurin & Klement, compania care avea să devină Škoda Auto, vehiculul pe două roți era incredibil de avansat pentru vremea sa și a consolidat reputația mărcii în materie de inovație.
Conceptul păstrează silueta emblematică a cadrului originalului, dar o pregătește pentru era electrică. Zona rezervată odinioară motorului cu ardere internă este acum deschisă, cu logo-ul Laurin & Klement suspendat în cadrul cadrului. O linie verticală împarte secțiunile față și spate, ca un mod de scoatere în evidență a echilibrului sculptural dintre nostalgie și inovație.
Partea frontală a conceptului face trimitere la munca de pionierat a unuia din cei doi fondatori ai mărcii, Václav Laurin, în geometria și controlul motocicletelor. Apoi o șa minimalistă, plutitoare și o geantă de scule din piele integrată în partea stângă fac referire la moștenirea sportivă a motocicletei. Este un omagiu subtil adus lui Narcis Podsedníček, pilotul de fabrică care a terminat faimoasa cursă Paris-Berlin din 1901 în șaua unei Slavia B.
Designul ca identitate
Bucaille descrie conceptul final ca fiind un „cafe racer futurist în stil Modern Solid”, complet cu contururi curate, muchii clare și o semnătură luminoasă distinctivă, elemente acum sinonime cu Modern Solid, limbajul de design al mărcii Škoda. Amestecul de volume simple și detalii funcționale rămâne fidel filosofiei actuale a mărcii, adăugând în același timp o notă modernă. Practic reflectă o trecere către mobilitatea electrică, sustenabilitate și digitalizare.
Procesul de design a fost practic încă de la început. „Am început cu schițe în creion – trecuse ceva timp de când nu desenasem o motocicletă”, recunoaște Romain. „Dar lucrul minunat la schițarea pe hârtie este că este instantanee. Nu este nevoie de ecran – doar idei care curg liber.” Aceste schițe au evoluat în cele din urmă într-un trio de randări digitale, fiecare explorând diferite aspecte ale formei conceptului înainte de apariția designului final.
Această reinterpretare a Slaviei B nu este destinată producției, dar servește ca o declarație convingătoare de intenție. Cu mai multe modificări emblematice care vor urma, Škoda demonstrează că viziunea sa de viitor este ferm înrădăcinată într-un trecut bogat și inventiv.
Vă recomandăm și: