Producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile. Aceasta este concluzia la care au ajuns specialiștii unei companii de consultanță. Studiul a fost realizat după ce au fost chestionați peste 1.600 de cumpărători.
Chinezii trebuie să reducă prețurile pentru a câștiga teren în Europa
Deși mărcile chineze câștigă tot mai multă popularitate, în special în rândul tinerilor, prețul rămâne un factor decisiv pentru cumpărători. Iar pentru a câștiga teren trebuie scăzute costurile de achiziție. Cel puțin aceasta este concluzia la care au ajuns specialiștii de la compania de consultanță Escalent.
Studiul a fost realizat în octombrie și noiembrie 2024 pe un eșantion de peste 1.600 de cumpărători din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie. Sursa citată susține că europenii se așteaptă ca mașinile chinezești să fie mai accesibile decât cele ale producătorilor consacrați. Doar că scăderile așteptate nu sunt deloc mici.
- Citește și: UE, decizie radicală. Lovitură pentru producătorii care importă componente din China
În medie, consumatorii ar dori o reducere de 27% pentru a lua în considerare achiziția unui vehicul chinezesc, în timp ce o treime dintre respondenți ar fi interesați dacă diferența de preț ar fi între 11% și 20%. Aproximativ 10% dintre participanți ar fi tentați chiar și de o reducere de doar 10%.
- Citește și: Autoitalia devine importatorul mărcii Leapmotor în România
Cumpărătorii din Italia și Spania așteaptă cele mai mari reduceri
Tinerii sub 35 de ani sunt mai deschiși la ideea de a cumpăra mașini chinezești și au nevoie de stimulente financiare mai mici. De exemplu, 19% dintre aceștia ar lua în calcul o reducere de până la 10% pentru a face o astfel de achiziție.
În sudul Europei, în special în Italia și Spania, unde mărcile chineze beneficiază deja de o imagine mai favorabilă, cumpărătorii se așteaptă la reduceri mai mari. Costurile ridicate ale vehiculelor electrice și lipsa unei infrastructuri adecvate de încărcare au dus la o stagnare a cererii, ceea ce crește interesul pentru alternative mai accesibile.