TEST: Noul Subaru Forester – mai bun ca niciodată

0
480

La invitaţia Subaru Italia, noul distributor al mărcii Subaru pe piața din România, am avut prilejul să ne întâlnim atât cu noul Subaru Forester cât şi cu instructorii Subaru Driving School care ne-au pregătit sesiuni de drive test presărate cu bună dispoziție și obstacole.

Ce a urmat este cât se poate de evident din imagini. Am avut parte de o experiență de condus completa, din care nu a lipsit mersul pe autostradă, drumuri naţionale şi judeţene sau pe coclauri.

Subaru Driving School (SDS) este școala oficială de pilotaj a Subaru Italia iar instructorii care ne-au însoţit pe trasee ne-au îndrumat în aşa încât să descoperim potențialul maxim de control, aderență și stabilitate pe care îl poate oferi noul Subaru Forester.

O savoare aparte a acestei experienţe au dat-o aspectele tehnice, precum motorul boxer cuplat la tracţiunea integrală Symmetrical AWD sau sistemul EyeSight din gama de tehnologii care deservesc siguranţa activa.

Lansat în 2015 și ajuns la a patra generație, EyeSight a fost actualizat cu o cameră monoculară cu unghi larg, care recunoaște motocicliști și pietoni pe o zonă extinsă, două radare frontale, două radare spate și un amplificator de frână (electric) mai reactiv.

Toate aceste modificări îmbunătățățesc semnificativ performanțele de recunoaștere, confirmate de 5 funcții noi și 7 optimizate.

Emergency Driving Stop System este una dintre ele. Se activează atunci când şoferul din motive obiective, de exemplu medicale, nu mai poate controlă comenzile. Sistemul mai întâi emite o alertă după care reduce progresiv viteză până la oprire, concomitent cu pornirea luminilor de avarie.

Într-un cadru asigurat am testat şi frânarea automată de urgenţă. Astfel, toţi participanţii am avut ocazia să experimentăm sentimentul acut că vom lovi panoul care reproducea spatele unei maşini şi care ne bloca calea.

Evident, de fiecare dată sistemul EyeSight şi-a făcut datoria şi a frânat în locul nostru pentru a evita un accident. Sistemul îşi propune fie să evite complet un posibil accident fie să reducă semnificativ viteza la care se produce.

Sistemul de monitorizare a atenţiei şoferului (Driver Monitoring System – DMS) vine la rândul său cu funcții noi de siguranță și confort.

EyeSight este oferit standard pe toate nivelurile de echipare ale noului Subaru Forester, reflectând filosofia Subaru: siguranța nu ar trebui să fie opțională și nu trebuie plătită în plus.

Efortul constant făcut de Subaru în ceea ce priveşte siguranţa pasagerilor are ca obiectiv atingerea până în 2030 a pragului de zero decese rezultate în urma unui accident în care este implicat un automobil Subaru. La finalul anului 2024, noua generație Forester a primit 5 stele de siguranță la testele EuroNCAP.

A obţinut scorul de 89% la protecția pasagerilor copii, 86% pentru protecția pietonilor şi 83% pentru protecția șoferului și a pasagerului din dreapta. De asemenea, sistemul de frânare de urgenţă a primit punctaj maxim la protejarea bicicliştilor în timp ce Lane Keep Assist a obţinut maxim de puncte la testele de evitare a motocicliștilor.

Motorul noului Subaru Forester are capacitatea de 2.0 litri şi este aspirat natural. Foloseşte injecția directă şi este optimizat pentru a putea fi utilizat într-un sistem hibrid. Dezvoltă 136 CP şi 182 Nm, la care electrificarea adăuga, atunci când este nevoie, încă 17 CP, respectiv 66 Nm.

Symetrical AWD nu mai are nevoie de nicio prezentare. Trebuie doar punctat că este vorba de un sistem de tracţiune integrală permanenta monitorizat activ de un sistem de distribuţie a cuplului intre punţi.

În mod normal, tracţiunea este distribuita 40% spate şi 60% fata. Dar în funcţie de condiţiile de rulare şi de programul de condus selectat, această repartizare variază astfel încât permanent să fie asigurată tracţiunea optimă.

Transmisia este automată, de tip CVT, cu variaţie continua a raportului de transmitere. Soluţia tehnică este una tradiţionala pentru Subaru care, nativ, favorizează un stil de condus confortabil indiferent că este vorba de autostrada sau de trasee neamenajate.

Noua generație Subaru Forester este grefata pe Subaru Global Platform (SGP) optimizată prin adoptarea unei structuri interne complete, utilizarea extinsă a adezivilor structurali și creșterea rigidității punctelor de montaj ale suspensiei. A rezulat o caroserie cu o rigiditate torsională mai mare cu 10% comparativ cu cea a generaţiei precedente.

Programul X-Mode a fost cel pe care l-am utilizat cu ocazia explorării unor zone dificile şi la abordarea unor obstacole artificiale amenajate de echipa SDS care au pus la încercare capacitatea de trecere a noului Forester. Am constatat că indiferent că a fost vorba de încrucişarea punţilor, de înclinare laterală accentuată sau de traversarea unor cu mult noroi, Subaru Forester nu a ezitat nicio clipă. Gardă la sol de 22 cm a fost de asemenea un atu în gestionarea trecerilor dificile.

La eveniment a participat şi Nicola Torregiani, Președinte și CEO Subaru Italia, care ne-a atras atenţia asupra AND-ului mărcii Subaru: siguranţa, robusteţe şi distracţie. În plus acesta a subliniat că „Ne ghidăm după o filosofie clară: zero decese în accidente rutiere asociate vehiculelor noastre până în 2030. Oferim o garanție completă de 8 ani, fără limită de kilometri, iar pentru a ne asigura că fiecare client este pe deplin mulțumit, am început încă de anul trecut implementarea unui plan solid pentru dezvoltarea unei rețele comerciale bine structurate în România”.

Noua generație Subaru Forester este disponibilă în reprezentanțele Subaru din București, Brașov și Cluj. Până la finalul anului 2025 acestora li se vor adăuga noi dealeri în Iași, Constanța și Timișoara.

Vă recomandăm și:

Noul Dacia Duster 4×4 – Aventura continuă!

TEST: BMW M135 xDrive – Demonstrație de forță

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

five × five =