The Locomotive, mașina lui James Bond care n-a existat

0
3090

Când vine vorba de mașina lui James Bond, majoritatea fanilor răspunde automat: Aston Martin. Cu toate acestea, în romanele originale scrise de Ian Fleming, Agentul 007 avea o preferință clară pentru Bentley. Dintre toate modelele conduse de Bond în romane, unul se remarcă în mod special: Bentley Continental Mk2 din anii ’50, supranumit „The Locomotive”. Problema? Mașina nu a existat niciodată. Până acum.

Designerul auto Tony Hunter a decis să transforme această ficțiune în realitate. După ani de căutări pentru o alternativă cât mai apropiată de descrierea din romanul Thunderball, unde Fleming menționa „cea mai egoistă mașină din Anglia”, Hunter a ajuns la concluzia că singura soluție era să o construiască el însuși. Astfel, a ales ca bază un Bentley Continental R-Type din 1953 și l-a trimis în Polonia, unde a fost reconstruit complet timp de șapte ani.

Un proiect ambițios

„Acesta este, probabil, cel mai faimos Bentley care nu a existat vreodată și mereu m-am întrebat de ce nimeni nu a încercat să-l creeze”, a declarat Hunter. „Apoi mi-am dat seama de ce”. Inițial gândit ca un proiect de 18 luni, construcția s-a transformat într-un proces laborios, care a durat mult mai mult. Totuși, asta nu a fost nimic în comparație cu deceniile petrecute de Hunter visând, desenând și cercetând fiecare detaliu al The Locomotive.

Fleming descria partea din spate a mașinii ca având un design „ascuțit ca un cuțit” și „destul de urât”. Hunter, însă, și-a permis să intervină și să creeze aripi posterioare elegante, integrate armonios în designul general. Scopul său a fost să proiecteze o mașină care să pară autentică pentru anii ’50, dar care să respecte în același timp viziunea originală a lui Fleming.

Dotări demne de un spion

The Locomotive nu este un Bentley obișnuit. Hunter a dotat mașina cu o serie de gadgeturi inspirate din universul lui Bond. Telefonul funcțional provine dintr-un bombardier RAF din anii ’50, dar este conectat ingenios la un iPhone ascuns. Butoanele pentru mitraliere, dispersia de ulei și fum sunt etichetate cu fontul Gill Sans, specific acelei epoci, iar în spatele grilei difuzorului se află un compartiment secret. Piesa de rezistență? Un sertar ascuns cu „esențialele” lui James Bond: o ploscă cu băutură, o ceașcă și pastile de Benzedrină.

Interiorul a fost conceput pentru a oferi atmosfera unui club de gentlemeni, cu fotolii spațioase și un bord placat cu lemn de nuc american. În mod normal, un Bentley din această epocă ar fi avut tapiserie textilă cu model fluted (cu dungi verticale), dar Hunter a optat pentru piele matlasată în stil diamant, glumind că „diamantele sunt pentru totdeauna”.

Un Bentley pe care Bond l-ar fi condus cu plăcere

Hunter și-a imaginat fiecare detaliu al mașinii prin ochii lui James Bond, ca și cum spionul ar fi fost un client al carosierului Mulliner. Un detaliu important este prezența prizelor de aer pe capotă, un omagiu adus modelului Bentley Blower pe care Bond îl conducea în primele romane ale lui Ian Fleming. De asemenea, mașina are două guri de alimentare cu combustibil, câte una pe fiecare parte a capotei portbagajului, gândite pentru scenariul în care Bond ar fi condus-o și prin Marea Britanie, și prin Europa, pentru a nu fi nevoit să tragă furtunul pompei de benzină peste caroserie.

Deși aspectul a fost prioritar, Hunter și-a dorit ca experiența de condus să fie la fel de autentică. „Era esențial pentru mine să surprind senzația de a conduce această mașină – sunetul, puterea, emoția”, a spus el. Sub capotă se află un motor Bentley S1 restaurat, un șase cilindri în linie de 4,9 litri, cu o cutie de viteze manuală. În curând, va primi și un compresor, pentru un plus de performanță.

Un automobil pentru aventură, nu pentru muzeu

Spre deosebire de colecționarii care își țin mașinile rare în garaj, Tony Hunter are planuri mari pentru The Locomotive. „Mașinile sunt făcute pentru aventură, pentru a vedea lumea și a trăi experiențe”, a spus el. „Asta m-a atras la designul auto – plăcerea de a conduce. Îmi place când o mașină are semne de uzură, o patină autentică. Intenționez să folosesc acest Bentley, nu o să-l cocoloșesc.”

Așadar, după decenii de visare și ani de muncă meticuloasă, Bentley-ul lui James Bond a devenit realitate. Iar acum, The Locomotive este gata să-și facă debutul în lumea spionajului… sau măcar pe șoselele lumii reale.

Vă recomandăm și:

Bentley Speed Six – Renăscut la propriu

Acte necesare pentru eliberarea CIV la RAR

Mercedes-Benz Sprinter împlinește 30 de ani de la debut

Orașul Toyota: oamenii vor comunica direct cu mașinile, roboții vor duce gunoiul. Video

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

nineteen − 7 =