7 pași simpli pentru a repara singur o pană de cauciuc

0
316

O pană cauzată de un cui sau un șurub înfipt în cauciuc poate însemna sfârșitul unei călătorii cu mașina, dacă șoferul nu are o roată de rezervă în portbagaj. Când un astfel de incident apare într-o zonă din afara localităților sau într-o comunitate în care nu există vulcanizări în apropiere, varianta unei platforme de tractare devine una costisitoare. Există totuși o șansă: un kit de reparație care nu costă mai mult de 30-50 de lei, în funcție de opțiunile pe care le oferă.

Probabil ați auzit expresia „a băga un șnur” sau „a pune un șnur”, dar nu știați exact ce înseamnă. Ei bine, ea rezumă exact metoda prin care o anvelopă fisurată poate fi reparată temporar, dar doar dacă înțepătura s-a produs pe banda de rulare, fără a fi afectat „flancul” anvelopei.

Reparația este una facilă și se poate realiza în câteva minute, iar dacă fisura a apărut la una dintre roțile din față, nu este necesară demontarea roții. Totuși, producătorii de anvelope nu recomandă acest tip de intervenție în mod repetat.

Cum reparați o anvelopă prin introducerea șnurului:

1. Identificați gaura sau fisura cauzată de corpul străin (cui, șurub, o bucată de sârmă etc.) și extrageți corpul folosind o șurubelniță, un clește sau un patent. În cazul șuruburilor, este indicat să încercați inițial să le deșurubați, pentru a le extrage mai ușor din anvelopă. Dacă nu puteți localiza exact fisura, puteți turna apă cu săpun pe locul unde bănuiți că este înțepătura;

2. Cu mânerul în formă de „T” din set (1), asemănător unui burghiu, curățați și lărgiți gaura provocată de corpul străin;

3. Se desprinde un șnur (2) din mănunchi, se unge cu adezivul disponibil în pachet (3) și se introduce până la jumătate în ustensila denumită „port-fitil” (4), în locașul special din vârf;

4. Introduceți port-fitilul în fisura din anvelopă, lăsând câțiva centimetri în afara cauciucului;

5. Extrageți port-fitilul prin răsucire, având grijă ca șnurul să rămână în interiorul anvelopei;

6. Tăiați cu cutter-ul (5) șnurul rămas în exces, pentru a-l aduce cât mai aproape de nivelul anvelopei;

7. Umflați pneul cu tubul de spray (6) din pachet, care va etanșa suplimentar fisura, sau folosind un compresor, dacă acesta există în portbagajul autovehiculului.

ATENȚIE! Luați în calcul ca această reparație să fie una provizorie, până în momentul în care reușiți să ajungeți la o vulcanizare. Împreună cu personalul calificat, trebuie să stabiliți dacă anvelopa poate fi vulcanizată și folosită în condiții de siguranță sau trebuie înlocuită cu una nouă. Totodată, este indicat ca până când ajungeți la atelierul specializat să verificați constant presiunea din anvelopa în care ați introdus șnurul, pentru a vă asigura reparația a fost corect efectuată.

Foto: daylidriven.ro

http://www.autotestmagazin.ro/cum-faci-pana-iarna-pe-tocuri/

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

16 − one =