Sport: Viitorul este electric

0
108

Viitorul este electric! Asta par să spună toți constructorii importanți implicați în sportul cu motor. Sezonul 2017 este la jumătate, dar o serie de anunțuri a zguduit deja scena motorsportului: Porsche renunță la campionatul de anduranță, Mercedes-Benz se retrage din DTM.

Automobilul va deveni electric. Este inevitabil. Mai devreme sau mai târziu vom conduce doar automobile propulsate de electricitate, iar sportul cu motor nu va rămâne în urmă. Formula E, campionatul unde piloții se întrec în monoposturi cu motoare electrice crește din ce în ce mai mult în popularitate.
Dacă în sezonul inaugural, ce a avut loc în 2014-2015, acest campionat era văzut mai mult ca o curiozitate, acum are toate ingredientele pentru a deveni la fel de mare și popular ca Formula 1.
Din ce în ce mai mulți constructori auto s-au implicat într-o formă sau alta în acest campionat, fiind un excelent laborator de testare a soluțiilor electrice pentru automobilele de serie.
Dar adevărata lovitură a venit la jumătatea acestui an. Nume grele din lumea sportului cu motor clasic, Porsche, Mercedes-Benz și BMW au anunțat implicarea oficială în Formula E începând cu sezoanele viitoare.

Porsche a lovit puternic în campionatul mondial de anduranță WEC anunțându-și retragerea la finalul actualului sezon. O lovitură de imagine extrem de dificilă pentru WEC, mai ales după scandalul Dieselgate care a dus la retragerea mărcii Audi. Astfel, campionatul de anduranță și implicit cursa de 24 de ore de la Le Mans rămân doar cu un singur constructor oficial în clasa principală LMP1: Toyota. Asta dacă nu decid și japonezii că este timpul să se reorienteze.
Porsche va intra în Formula E începând cu sezonul 2019 cu o echipă completă, dar va rămâne implicat și în cursele de anduranță, însă la clasa GT cu modelul Porsche 911 RSR.
Mercedes-Benz s-a alăturat anunțului Porsche, vestind retragerea oficială din DTM la finalul anului 2018. Constructorul german va intra în Formula E tot începând cu sezonul 2019, însă își anunță intenția de a continua și în Formula 1, considerând că aceste două campionate sunt cele mai importante pentru imaginea concernului Mercedes.
Mercedes-Benz lasă în spate o lungă implicare în DTM (Campionatul German de Turisme). Încă de la înființarea noului DTM în 2000, Mercedes a participat la fiecare sezon, adunând 18 sezoane consecutive. Dacă le numărăm și pe cele disputate în vechea organizare a DTM-ului, Mercedes se poate mândri cu 26 de sezoane în care a câștigat 10 titluri de campion în clasamentul piloților, 13 titluri pe echipe și șase titluri în clasamentul constructorilor.
BMW este alt nume important care și-a anunțat implicarea în Formula E, dar a ales însă, doar furnizarea trenului de rulare pentru echipa Andretti Racing începând cu sezonul 2018. BMW rămâne implicat în DTM alături de Audi, cel puțin momentan. Dar și Audi este implicat deja în Formula E, alături de echipa Abt. Alte nume importante care sunt deja în Formula E sunt DS (Citroen) alături de echipele Virgin Racing, Jaguar, Mahindra și Renault. Iar lista va crește cu siguranță în viitorul apropiat.

Text: Dragoș Băltățeanu / Foto: Constructori

Articolul precedentProducția noului SUV Ford EcoSport a început la Craiova
Articolul următorINTERVIU: Pistruiatul… după 44 de ani
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 3 = sase