În ultimii ani, firma elvețiană Rinspeed și-a făcut un obicei din a prezenta câte un concept car la fiecare ediție a Salonului Auto Internațional de la Geneva. Dacă în 2011 am făcut cunoștință cu (mult prea artizanalul, ar zice unii) BamBoo, în 2012 Rinspeed vine cu Dock+Go, un 6-wheeler electric inovativ.
Conceptul pare simplu: un Smart ForTwo Electric Drive (motor electric de 20 kW continuu, cu un vârf de putere de 30 kW, disponibil pentru două minute) plus o remorcă. Într-un fel, așa și este, doar că nu avem de-a face cu o remorcă clasică, ci cu un modul detașabil, cu două roți, ce se cuplează rigid cu mașina, precum piesele unui joc tip lego. Se obține astfel un autovehicul cu trei axe, șase roți și spațiu de încărcare suplimentar. Rolul modului nu este, însă, doar acesta. Peter Kägi, vechi colaborator al patronului Rinspeed, Frank M. Rinderknecht, a avut ideea să adauge un set de acumulatori în acest modul, astfel că autonomia lui Smart ForTwo electric poate fi extinsă semnificativ. Mai mult, în originala remorcă poate fi instalată o pilă de combustibil (generator ce încarcă bateriile mașinii) sau un motor termic, ce acționează ultimul rând de roți, Dock+Go devenind autovehicul 4×6, dar și furnizează curent electric pentru acumulatori. Această plurivalență l-a făcut pe Frank Rinderknecht să dea sistemului denumirea „Variohybrid”.
Dock+Go a fost proiectat după principiul „scopul decide configurația”. Modulul rămâne o banală benă deschisă, atunci când se încarcă obiecte ce nu trebuie protejate de intemperii, sau poate fi carosat, pentru transportul bagajelor sau al instalațiilor de sunet pentru concerte ori pentru firmele ce livrează preparate culinare, gen pizza, caz în care este izoterm.
Indiferent de configurație, Rinspeed a ținut să accentueze caracterul de „lifestyle” al mașinii. Materialele din habitaclu, fie că este vorba despre textile, plastice, piele naturală sau artificială, sunt de cea mai bună calitate și provin de la firme cu o solidă reputație în domeniu. Culorile dominante în interior, roșu, negru, gri-antracit, au fost alese să se asorteze cu argintiul caroseriei, iar jantele de 17 inci diametru și 7,5 inci lățime au fost concepute de AEZ. Anvelopele de 205/40-17 sunt cu rezistență redusă la rulare.
Pe de altă parte, pentru că este vorba despre un autovehicul cu motor electric, ce nu are radiator, grila frontală a fost înlocuită cu Infoface, un ecran conectat la Internet, ce poate afișa diferite informații, cum ar fi profilul de pe rețelele de socializare al proprietarului, știri sau anunțuri. Piesa de rezistență este sistemul multimedia inteligent, dezvoltat de Karman și denumit Human Machine Interface. Tabletele sunt la putere, așa că platforma de infotainment include un ecran uriaș, cu diagonala de 31 cm, integrat în bord, destinat afișării informațiilor privind funcționarea mașinii, dar și comenzile de bord și ale sistemului audio. Volanul este prevăzut cu conexiune pentru smartphone, pentru urmărirea ușoară a navigației GPS.