Mihai Dragomir: „Omule, nu uita că te-ai născut fără piese de schimb!”

0
99

Spune Mihai Dragomir,  primul și singurul (până la acest moment) Doctor în Prevenția și Întreținerea Mașinăriei Umane din România. Preocupat de îngrijirea și sănătatea oamenilor, a creat primul și singurul concept de prevenție și întreținere a sănătății în România – CARDIO MIX (marcă înregistrată din 2008). Studiul, cercetarea, asocierea și comparația dintre mașină (automobil) și mașinăria umană (organismul uman) îi aparține. Cariera de aproape treizeci de ani a dedicat-o în exclusivitate acestui deziderat. Un interviu în exclusivitate despre singura mașinărie performantă de pe această planetă: OMUL și organismul lui.

Auto Test: De când această pasiune pentru mașini și mai ales pentru oameni (mașinării cum le denumiţi dvs.)?
Mihai Dragomir: Dacă vă spun că din copilărie, nu mă credeți (râde). Am fost altfel de mic. Mereu preocupat să fac lucrurile bine, nu m-am mulțumit niciodată cu puțin. Sau cu răspunsurile simple: așa se face, asta este calea, așa face toată lumea. Am realizat de foarte tânăr că va trebui să studiez și să cercetez ca să aflu propriile răspunsuri sau chiar adevărul, pentru că, vedeți dumneavoastră, nu toate răspunsurile sau rezolvările există în cărți. Pe deasupra, sunt din zodia Vărsător, nu am liniște până nu rezolv definitiv o problemă. „Disecția” unei mașini (sau mecanica) a devenit din liceu o pasiune. Am ajuns în timp să „fac și să desfac” aproape orice. Soția mea este extrem de liniștită dacă ceva se strică în casă pentru că 99,9% din cazuri le pot rezolva. Am un fel de mic atelier cu de toate. Omul este tot o maşină (mașinărie), dar, din păcate, fără piese de schimb. Oamenii m-au pasionat pentru că, personal, am avut probleme pe care medicii nu au reuşit să le rezolve și atunci am realizat că eu sunt primul tratament sau singura pastilă vindecătoare.
Auto Test: Sunteți doctor în prevenția și întreținerea organismului uman (mașinăriei umane). De ce nu chirurg, nutriționist sau cardiolog, de exemplu?
Mihai Dragomir: În meseria mea există interferențe din multe specializări ale medicinei, dar în Centrul de Excelență Cardio Mix, totul se derulează strict personalizat în funcție de afecțiunile, bolile și nivelul de sănătate la care se află pacientul. Intervențiile și terapiile utilizate se aplică, bineînțeles, până la nivel de patologie. Am creat și dezvoltat conceptul și metodica de prevenție și întreținere a organismului uman, pentru că ele sunt aproape inexistente în domeniul sănătății și well-being-ului. Am declarat și susținut în repetate rânduri că prevenția este necesară, nu numai pentru starea de bine și buna funcționare a fiecărui individ, ci și pentru scăderea costurilor, atât în buzunarele oamenilor cât și în sistemele de sănătate. Mi-am dat seama, sportiv de performanță fiind în adolescență, că prevenția poate fi atât cheia succesului, cât și rezolvarea multor neajunsuri. Accidentările foarte dese cât și uzura prematură suferită de organism în urma practicării sportului de performanță m-au determinat să găsesc rezolvarea cauzei și nu tratarea efectului așa cum se obișnuiește. Poate că am ales cel mai greu lucru, pentru că a face prevenție în România nu este ușor. Chiar deloc, deoarece această latură implică foarte multă muncă în educarea subiectului/pacientului (și cu privire la modul de viață sănătos), necesită dorință și timp alocate pentru implementarea etapelor corecte în modul lor de viață pentru că „arderea etapelor” nu duce la un rezultat pe termen lung.
Auto Test: Conduceți singurul Centru de Excelență în prevenția și întreținerea organismului uman din România. Ce este de fapt acest centru, la ce să se aștepte clienții/pacienţii când vă calcă pragul?
Mihai Dragomir: Că tot vorbim despre mașini și mașinării, am să păstrez analogia. Suntem „service-ul” de care omul are nevoie. Identificăm personalitatea (adică marca auto de fabricație), necesitățile și cerințele fiecărui organism în parte, în concordanță cu tipul de fabricație. Practic, fiecare pacient care ajunge la centrul meu beneficiază de o scanare complexă efectuată de cel mai bun și performant tester existent pe această planetă – testerul uman (mașinăria umană). În a doua etapă se confruntă un set specific de analize medicale, cu scanarea și consultația de specialitate. În urma analizei complexe, inclusiv a modului de viață al pacientului, pot determina foarte clar cerințele și nevoile lui (în conformitate cu dotările de fabricație) astfel încât să îi ofer acestuia un modul specific de recuperare, refacere, reformare, reparare (buna funcționare în parametrii optimi) împreună cu modulul aferent prevenției și întreținerii mașinăriei din dotare (un mod de Viață Altfel). Diferența dintre testarea/diagnosticarea umană și aparatura performantă care testează practic atât mașina (automobilul) cât și mașinăria umană (organismul uman) este radicală, deoarece aparatura electronică nu poate detecta anumite subtilități. Am fost înzestrat de mama natură cu abilități și dotări care nu sunt comune, iar asta mă ajută să scanez omul, să simt nevoile și cerințele lui și să determin deficitele și problemele, atât de ordin psihologic cât și de ordin fiziologic, funcțional, metabolic. Această înzestrare mă ajută să le ofer oamenilor care îmi trec pragul o perspectivă mult mai bună asupra vieții și o îmbunătățire semnificativă a calității vieții lor, prin rezolvarea cauzelor (care le-au afectat starea de bine și sănătatea), să le ofer calea cea bună și luminoasă către bunăstare, împlinire sufletească și spirituală în adevărata viață.
Auto Test: Cum ați ajuns să denumiți omul „mașinărie umană”? Asocierea și comparația vă aparțin.
Mihai Dragomir: Anii de studiu și cariera longevivă m-au făcut să descopăr și să realizez asemănări ale principiilor de funcționare între mașină (automobil) și mașinăria umană (om/organismul uman). Deși ne asemănăm (principiul de funcționare pare a fi la fel), există însă diferențe majore. De exemplu, dacă automobilul (mașina) are început, cuprins și încheiere, mașinăria umană (organismul uman) are doar început și cuprins. Nu există încheiere deoarece, deși considerăm că l-am studiat destul sau am aflat suficient de multe despre el, organismul uman este în marea lui majoritate încă nedescoperit. Și probabil va rămâne un mister multă vreme de acum încolo. Dar, ca să fiu puțin mai explicit, am să vă dau un exemplu concludent: raportul dintre cât îngurgităm și cât reușim să ardem cu adevărat (în parametrii optimi de funcționare) care ține paradoxal de dotările de fabricație referitoare la sistemul digestiv și enzimatic, care sunt în mod evident diferite. Ecuația este valabilă în ambele cazuri (atât pentru om, cât și pentru mașină). Încă un exemplu evident îl constituie cuplul motor (atât la mașini, cât și la oameni) care evidențiază foarte clar eficiența și randamentul, fiabilitatea și bineînțeles propria personalitate și identitate a mărcii şi a dotărilor de fabrică (acolo unde mai există!). De exemplu, dacă arderile sunt incomplete, atât la om cât și la mașină, se fac depuneri: de calamină la mașina (motor, filtru de particule, admisie, evacuare), iar la om se fac depuneri pe burtă, șolduri și pe coapse ;).
Auto Test: Aveți o colecție impresionantă de machete (mașinuțe). Cum ați început să le colecționați și de ce?
Mihai Dragomir: Dacă un lucru este făcut bine de la început, durează o veșnicie. Îmi plac modele vechi de mașini pentru că au clasă, au stil și personalitate. Machetele colecționate sunt foarte vechi și trecerea anilor nu și-a pus amprenta asupra lor. La mașinile așa-zis modele noi, lansate pe piață în ultimii ani, deși sunt super tehnologizate, te uiți mai atent și ceva totuși le lipsește. Acel ceva care le definește, care le face unice în felul lor. Le lipsește acea personalitate, identitate proprie de care eu tot vorbesc. Acest lucru este deprimant, atât la autoturisme cât și la oameni, deoarece tendința impusă este una de standardizare și globalizare. Societatea ne-a transformat în ceva nedefinit, confuz și degradant, atât pe noi, oamenii, cât și autoturismele, un lucru de altfel dăunator pentru viețile noastre, la propriu și la figurat. Prin colecția mea compensez cumva lipsa de inspirație a ultimilor ani în design de automobile, unde pasiunea, profesionalismul și eleganța, la unele dintre noile modele de mașini, lipsesc cu precădere.
Auto Test: Conduceți? Care este automobilul dumneavoastră preferat?
Mihai Dragomir: Condusul pentru mine este o plăcere. Am obținut carnetul de conducător auto (sunt profesionist) în 1989, iar condusul mă deconectează, mai ales drumurile mai lungi la care poți să simți și să te bucuri de mașină și dotările ei. Am mașinile de când mă știu, le-am studiat și le-am ales cu grijă când le-am cumpărat. Astăzi, după aproape 20 de ani, ele sunt ca noi, merg ceas și nu își arată vârsta. Două dintre ele au an de fabricație 2003 – Volskwagen Passat și BMW Individual 525 (ce-i drept, BMW-ul l-am avut de nou, din fabrică). Nu am ales niciodată o mașină la modă sau după preferințe. La fel ca în viață, am studiat acel model, ce oferă (fiabilitate, cuplu motor bun, confort, consum etc). Am cântărit bine informațiile și abia apoi am ales modelul, mai puțin important după performanțele legate de viteză, putere sau marcă. Consider că automobilul trebuie să fie compatibil cu cel care îl deține și îl conduce.
Auto Test: Care este rețeta succesului?
Mihai Dragomir: Nu cred că există o rețetă a succesului așa cum știu clar că nu există o dietă minune. Suntem peste şapte miliarde de oameni pe planetă. Nu suntem toți la fel, fiecare este unic. În concluzie, o dietă minune nu poate funcționa pentru că suntem metabolisme diferite, iar succesul și-l face fiecare după reţeța proprie. Rețeta care a funcționat în cazul unuia nu poate fi valabilă și în cazul altora, mai ales că ingredientele, de cele mai multe ori, pot fi diferite și atunci rezultatul nu mai are aceeași finalitate. În viață, în afaceri și în stilul de viață sănătos există un procent de circa 20-30% universal valabil, care poate fi aplicat uniformizat sau standardizat, apoi restul trebuie personalizat, nu poate funcționa ca un șablon aplicat la fel tuturor. Succesul vine la pachet odată cu determinarea clară a propriei identități.
Auto Test: Sunteți un bărbat „fit”. Cum vă men­țineți, cum vă petreceți timpul liber?
Mihai Dragomir: Iubesc cu adevărat viața, natura și oamenii. Această iubire mă menține ocupat și fit în același timp. Spun tuturor: fiți mereu în mișcare. Când încetăm să ne mișcăm, încetăm să mai existăm. Iar în ceea ce mă privește nu există timp liber, ci mai degrabă o refacere și o reformare permanent activă. Tratamentul meu zilnic sau pastila minune de care nu mă dezic este ceea ce am creat, stilul de viață Cardio Mix. Asta nu include automatism! Nu îmi trăiesc viața la întâmplare. Un stil de viață adevărat trebuie să includă multe elemente: activitate, refacere activă și pasivă, iubire, puțin timp liber și chiar un pic de plictiseală dacă vreți, pentru că totul se rezumă la echilibru și nu la a înclina balanța, excesiv, doar într-o direcție.
Auto Test: Cum este viața omului din spatele profesionistului?
Mihai Dragomir: Nu cred că în cazul meu cele două variante (om și profesionist) pot fi separate. Sunt om și profesionist în același timp. Însă să nu vă imaginați că am o viață „stropită cu apă de trandafir”. Statutul de profesionist l-am dobândit prin muncă și trudă, prin continuitate, perseverență și perfecționare. Muncesc permanent și trăiesc fiecare clipă la maxim în acest secol al vitezei și într-un oraș cu peste trei milioane de locuitori, unde totul merge pe repede înainte. Încerc ca fiecare zi să se finalizeze cu o realizare, o îmbunătățire cât de mică, atât pentru viața mea cât și pentru a celor din jurul meu. Cele mai mari satisfacții pe care le trăiesc, indiferent pe ce meleaguri mă aflu, sunt acele momente în care întâlnesc oameni care îmi mulțumesc că exist, pentru că am putut să îi ajut, pentru că le-am salvat viețile, pentru că am contribuit la îmbunătățirea calității vieții lor. Sunt foarte mulțumit că sunt așa cum sunt, că mama mea a știut să mă prevină și să mă învețe (cât i-a stat în putere, bineînțeles) cu privire la oameni și la viață. Sunt mândru că tot ceea ce am creat este prin propriile puteri. Nu m-a ajutat nimeni, dimpotrivă. Iar neîncrederea celor care nu mi-au acordat nicio șansă m-a inspirat, motivat și m-a ajutat să devin ceea ce sunt astăzi: un bărbat adevărat și puternic.

Foto: arhiva personală  /Fotografi: Zoltan Lorencz, Giorgiana Dinu, Paul Constantinescu

Articolul precedentȘtefan Floroaica: Războinicul de la Exatlon
Articolul următorTEST: Peugeot 301 – Sedan de profesie
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− patru = 3