Noul SUV Ford Puma, model de clasă subcompactă, va fi produs doar la Craiova și vândut doar pe piața Europeană. Un design care pe mulți îi va face să spună că este cea mai frumoasă mașină produsă vreodată în România ascunde elemente pe cât de utile, pe atât de inedite și va fi lansat în două niveluri de echipare: ST Line și Titanium.
Magic Box, copertină portbagaj autoajustabilă, tehnologia Ford EcoBoost Hybrid de 48 volți, pilot automat autoadaptiv cu funcție Stop&Go, avertizare prin Cloud asupra eventualelor evenimente rutiere locale, bord digital cu diagonala de 12,3 inci, huse scaune cu fermoar, reprezintă doar o parte din surprizele pe care noul Ford Puma le pregătește pentru viitorii proprietari.
Realizat pe platforma Fiestei, Puma se distanțează de aceasta pe toate axele. Este mai înalt cu 54 mm, mai lung cu 146 mm, are ampatamentul mărit cu 95 mm, este mai lat cu 71 mm și ecartamentele au fost majorate cu 58 mm. În plus, beneficiază de îmbunătățiri multiple aduse platformei Ford de segment B. O nouă suspensie spate mai rigidă, cu bară de torsiune, amortizoare redimensionate, bucșe cu montură optimizată pentru reducerea fricțiunii și creșterea rigidității șasiului, totul în scopul unei dinamici de top în segment.
Garda la sol de 147 mm și un volum util al portbagajului de 456 de litri sunt dovezi ale aspectului practic de care poate da dovadă, fie în utilizarea zilnică, fie în timpul vacanțelor. În plus un compartiment flexibil de încărcare poate găzdui fără probleme o cutie de 1120 mm lungime, 970 mm lățime și 430 mm înălțime, cu bancheta din spate rabatată.
Noul Ford Puma îmbină arhitectura Ford de segment B cu un ampatament și un ecartament optimizate pentru a oferi proporții de SUV.
„Încă din prima zi a proiectului am vrut să dezvoltăm un vehicul ușor de recunoscut în segment. Iar rezultatul este un SUV care nu seamănă cu nimic din ceea ce am produs până acum”, spune George Saridakis, director al biroului de Design Interior și Exterior în cadrul Ford Europa. „Acest nou design reprezintă un nou capitol în identitatea vizuală Ford, conceptul integrând de asemenea soluții de inginerie ingenioase și elegante care, în combinație cu interiorul foarte expresiv, îi va surprinde și îi va încânta pe clienți, ridicându-se la nivelul cerințelor și nevoilor acestora”.
La începutul anului, Ford anunța că fiecare dintre modelele companiei lansate, începând cu noul Focus, va include o versiune electrificată. Iar noul Puma va beneficia de arhitectura sofisticată mild-hybrid adaptată pentru sporirea eficienței de combustibil adăugând un plus de putere și de promptitudine. Oferit în variante de 125 CP și 155 CP, sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când și în ce măsură să încarce bateria și când să utilizeze energia stocată de acumulator.
De asemenea vor fi disponibile și versiuni de propulsie clasică, motoare pe benzină din gama EcoBoost și diesel din gama EcoBlue cu tehnologie Auto Start-Stop, cuplate la o transmisie manuală cu șase trepte.
Motoarele EcoBoost 1,0 litru, de 125 CP, utilizează primul sistem de dezactivare a cilindrilor disponibil pe un motor cu trei cilindri care oprește automat unul dintre cilindri motorului atunci când nu este necesar ca acesta să funcționeze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră. Sistemul poate să decupleze sau să cupleze un cilindru în 14 milisecunde, contribuind la obținerea emisiilor de CO2 anticipate de la 128 g/km și la un consum de combustibil eficientizat de la 5,6 l/100 km.
O opțiune de propulsie diesel și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte va fi de asemenea disponibilă după lansare.
Noul model dispune de tehnologiile avansate de asistență a șoferului care oferă o experiență de conducere mai simplă și mai puțin stresantă. Acestea cuprind tempomatul adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start&Stop), sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) și sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring) care ajută șoferii să ruleze fără efort pe autostradă sau în zonele cu trafic intens. Tot aici este inclus și noul sistem de avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Information) ce informează șoferul despre situațiile periculoase de pe șosea înainte ca acestea să devină vizibile pentru șofer sau vehicul.
Puma este, de asemenea, primul vehicul din segmentul său care oferă sistemul de deschidere a hayonului fără utilizarea mâinilor și scaun cu masaj lombar, iar paleta cromatică pune la dispoziție 11 culori de caroserie: Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Luxe Yellow, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic și Metropolis White.
Vânzările vor începe la finalul acestui an și va fi produs la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiții începute în anul 2008 și care astăzi totalizează aproape 1,5 miliarde de euro.
https://www.youtube.com/watch?v=PwEZ6_kWHtQ&feature=youtu.be