Despre industria auto se spune că este un domeniu destinat bărbaților. Cu toate acestea, una dintre componentele importante pentru orice autovehicul a fost inventat de o femeie. Este vorba despre ștergătoarele de parbriz.
De numele lui Mary Anderson se leagă primul ștergător de parbriz operațional. Americanca l-a inventat în anul 1903, după ce a călătorit ca pasager de la Alabama spre New York și a fost intrigată de faptul că șoferul era nevoit să oprească mașina pentru a curăța parbrizul de zăpadă. Deși au fost multe voci care au spus că aceste ștergătoare de parbriz sunt caraghioase ori că distrag atenția șoferului de la drum, în zece ani de la brevetarea invenției ele au devenit echipament standard pentru toate mașinile produse în SUA.
Până la inventarea primului dispozitiv automat de ștergere a parbrizului a fost nevoie de încă alți 16 ani. Lamelele treceau de două sau de trei ori pe parbriz atunci când butonul de funcționare era apăsat. În 1963 americanul Robert Kearns a venit cu primul sistem temporizat de ștergătoare. Ideea inventării unui dispozitiv care să miște lamelele la intervale regulate i-a venit în timp ce conducea, pe o ploaie deasă, un Ford Galaxie. Ștergătoarele cu senzor de ploaie au apărut însă mult mai târziu – abia spre finalul secolului 20.
După atâția ani în care au fost perfecționate ca formă sau compoziție, din motive de siguranță aceste dispozitive ar putea să dispară în scurt timp de pe autovehicule. S-a constatat că, atunci când plouă abundent, vizibilitatea este redusă din cauza ștergătoarelor care se mișcă prea repede. În prezent se lucrează la un sistem de aer cald care suflă cu putere în parbriz și îndepărtează apa fără ajutorul lamelelor. Noul sistem este la stadiul de prototip, dar ar putea fi implementat în următorii ani.