Industria auto europeană, încotro?

0
94

Pe măsură ce Europa se confruntă cu impactul COVID-19 asupra societății și economiei continentale, Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) a stabilit patru principii directoare pentru o relansare cu succes a industriei auto, care va fi vitală pentru o redresare economică pe scară largă.

„Este în interesul Europei ca acest sector strategic cheie nu doar să se recupereze, dar să fie și revitalizat, pentru a contribui puternic la strategia industrială a UE, la Acordul Verde European, precum și la devenirea unui vârf de lance în inovarea globală”, a declarat cu această ocazie Eric-Mark Huitema, directorul general al ACEA, care reprezintă cei 16 mari producători de autovehicule, camioane, autoutilitare și autobuze din Europa.

Care sunt cele patru principii cheie?

Definirea unei strategii coordonate pentru relansarea în siguranță a producției de vehicule cât mai curând posibil.

Imediat ce criza va înceta este vital ca producătorii și furnizorii să își poată pune în funcțiune unitățile, rapid și simultan, pe întregul lanț de aprovizionare și în toate țările. În caz contrar, va fi imposibil să se revină la producția pe scară largă. Prin urmare, ACEA solicită sprijin la nivelul UE pentru o reluare coordonată a activităților și investițiilor începând cu lanțurile de aprovizionare.

O prioritate maximă este protejarea sănătății tuturor celor care lucrează în sectorul auto. Relansarea puternică și ecologică a industriei auto necesită o clarificare a normelor relevante de sănătate și securitate din fiecare țară pentru momentul începerii producției (distanțare socială, echipament individual de protecție, dezinfectare , screening de sănătate etc).

Stimularea cererii pieței pentru toate categoriile de vehicule.

Europa dă semne că își repornește economia și prin urmare va fi crucial ca transportul rutier curat și mobilitatea să fie accesibile pentru toată lumea de pe continent. Sprijinul financiar trebuie să fie oferit și menținut prin măsuri naționale și continentale pentru stimularea inițiativelor private și de afaceri.

Apoi, ținând cont de situația economică fragilă mulți consumatori și operatori de transport profesioniști vor fi pur și simplu incapabili să își reia planurile de investiții și să achiziționeze vehicule noi. Prin urmare, sunt necesare scheme de reînnoire a flotelor pentru toate categoriile de vehicule din UE în relansarea cererii pentru cele mai noi tehnologii de vehicule. Aceste scheme trebuie să reflecte specificitățile pentru autoturisme, autoutilitare și vehicule comerciale.

Deblocarea omologării de tip și a înmatriculărilor vehiculelor de ultimă tehnologie.

Industria auto investește masiv în producerea unei game complete de vehicule cu emisii zero și cu emisii reduse, precum și vehicule Euro 6d / Euro VI care îndeplinesc cele mai dure standarde de emisii poluante din lume. Și este vital ca acestea să poată fi aduse pe piață. Oprirea din cadrul industriei, serviciilor tehnice și autorităților naționale a omologării de tip perturbă în mod evident omologarea acestor vehicule noi, ceea ce înseamnă că ele nu pot fi vândute. În mod similar, dacă autoritățile desemnate pentru înmatricularea vehiculelor sunt închise, întreprinderile și clienții nu pot folosi vehiculele lor noi. Prin urmare, autoritățile din statele membre ale UE trebuie să accelereze procesul de omologare și înregistrare a vehiculului, pe cât posibil, având în vedere constrângerile existente în prezent.

Accelerarea investițiilor în reîncărcarea și re-alimentarea infrastructurii.

O rețea la nivelul întregii UE de infrastructură de reîncărcare și realimentare va fi esențială pentru o relansare puternică și ecologică a industriei auto, mai ales ca flotele să poată fi reînnoite într-un mod ecologic. În plus, va oferi consumatorilor și clienților încredere în vehiculele cu motor alternativ.

Rămâne de văzut care va fi reacția UE în urma solicitărilor ACEA.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru − = 1