Compania Wayno, înfiinţată de Google, ne-a anunțat că a mai făcut un pas spre realizarea unui vehicul complet autonom, dar asta nu înseamnă că acest tip de transport va fi disponibil mai repede pentru publicul larg. Cu toate acestea, modelul prezentat de compania americană are toate caracteristicile necesare unui vehicul de familie.
Cea de-a cincea generație a acestui sistem este reproiectată de la zero, pe baza informațiilor obţinute din mai bine de 20 de milioane de mile (32,2 km) parcurse fără intervenție din partea șoferului.
Realizarea cea mai mare a inginerilor de la Waymo nu este însă capacitatea îmbunătăţită de conducere a sistemului, ci faptul că acesta este mai compact acum și mult mai ieftin de produs, ceea ce reprezintă calea către răspândirea pe cale largă a cestui tip de transport.
Detectarea obiectelor și a obstacolelor de lângă mașină se bazează pe o nouă generație de senzori LIDAR (LIght Detection and Ranging), ce sunt capabili să măsoare dimensiunea obiectelor aflate la o distanță de 300 m. Combinarea acestor senzori cu rezoluţia mărită a camerelor video aflate la bord a dus la creșterea distanței de detectare a pietonilor până la 500 de metri, chiar și în condiții de vreme nefavorabilă.
Prima mașină pe care noul sistem autonom de la Waymo o va conduce este un Jaguar I-Pace, ce are avantajul de a avea două compartiment de depozitare. Cel din față este ocupat de sistemul autonom, în timp cel din spate este liber pentru bagaje.