De patru ori Lotus

0
810

Constructorul englez Lotus sfidează pandemia lansând patru versiuni în ediție limitată a cunoscutului model Elise. Dacă ne gândim că fiecare versiune reprezintă un moment din istoria sportivă a mărcii engleze, Elise Classic Heritage Editions s-ar putea spune că o face chiar de patru ori!

Englezii și-au spus că Elise Sport 220 este cel mai potrivit pentru acest scop. Adică 924 kg propulsate de un motor de 1,8 litri supraalimentat, care dezvoltă 220 CP, un cuplu motor maxim de 250 Nm și care atinge 98 km/h în 4,2 secunde, reprezintă în opinia constructorului un argument sportiv „destul” de convingător pentru oricine, fie el sau nu fan al mărcii.

Edițiile limitate vizează în principal paternurile coloristice ce includ combinații de culori exterioare, pe care este greu (unele) să ți le imaginezi în producția de mare serie: negru și auriu; roșu, alb și auriu; albastru, roșu și argintiu; și albastru și alb. Dar, dacă le asociem cu momentele istorice în care au fost implicate mari nume de piloți din istoria F1 alături de modelele Lotus, atunci totul capătă sens. Celebra combinație în negru și auriu se referă la Lotus Type 72D, pe care Emerson Fittipaldi a trecut primul linia de finiș, de cinci ori, pe parcursul sezonului de Formula 1 din 1972. Apoi roșu, alb și auriu sunt ecourile anului 1968 când Graham Hill a alergat pe Type 49B, în timp ce albastru, roșu și argintiu este inspirat de Lotus Type 81, din 1980, condus de Nigel Mansell, Elio de Angelis și Mario Andretti.

Cel de-al patrulea patern, în albastru și alb, este un omagiu pentru Lotus Type 18 din 1960. Acum 60 de ani era prima mașină Lotus care a obținut un pole position și o victorie în Formula 1, la Marele Premiu de la Monaco, avându-l la volan pe regretatul Sir Stirling Moss.

Dar Elise Classic Heritage Editions oferă și un interior reînnoit, fiecare autoturism având standard o serie de caracteristici care erau anterior pe lista de opțiuni. Acestea includ radioul digital DAB cu patru difuzoare, aer condiționat, cruise control, jante forjate din aliaj ultra-ușor cu finisajul  de luare a curselor, frâne cu disc din două piese și carpeta de podea cu covorașe negre. Apoi, pachetul de culori este de asemenea acum integrat ca standard. Sunt incluse în patern portiera și detaliile acesteia, tapițeria centrală a scaunelor identică cu inserturile exteriorului, selectorul de viteze și tabloul de bord. Singura diferență o are paternul în albastru și alb, care are pernele scaunelor din alcantara roșie.

Și evident, fiecare mașină are o placuță numerotată pe panoul de bord care face referire la producția limitată. Vor fi făcute în total doar 100 de mașini, iar numărul final al fiecărei variante este stabilit în funcție de numărul de comenzi.

Politica prețurilor este foarte simplă, fiecare dintre cele patru variante costă 47.848 euro, cu 7271 mai mult decât un Elise Sport 220 standard. În plus mai sunt disponibile o serie de accesorii opționale, inclusiv un acoperiș din fibra de sticlă, o baterie litiu-ion și o evacuare din titan.

Foto: Lotus

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte + = 13