O nouă și gravă problemă a fost determinată de restricțiile impuse în ultimele luni din cauza pandemiei de coronavirus: Federația Concesionarilor Auto din Germania (ZDK) este îngrijorată de faptul că un număr mare de mașini noi sunt în stoc la firmele care o compun. Conform ZDK, valoarea totală a acestor automobile se apropie de 15 miliarde de euro
„Mașinile noi se acumulează în showroom-urile reprezentanțelor auto”, au declarat cei de la ZDK, calculul lor arătând că stocul a ajuns la suma de 14,8 miliarde de euro în întreaga Germanie.
De aceea, ZDK negociază cu guvernul de la Berlin posibilitatea introducerii unei prime de achiziție, suportată din bugetul federal, pentru încurajarea germanilor să cumpere automobile noi. Cu toate acestea, consiliul de experți constituit de autoritățile germane pentru a analiza situația a concluzionat că această primă nu este necesară și a recomandat respingerea propunerii ZDK. Federația susține, însă, că, dacă nu se va decide introducerea acestei prime, și pentru că germanii, în ciuda relaxării restricțiilor, nu dau semne că vor mașini noi, dealerii auto mai mici vor intra în faliment, amplificând problema, inclusiv prin creșterea numărului de șomeri.
De asemenea, ZDK subliniază că, date fiind stocurile, reprezentanțele nu comandă alte mașini, deci constructorii auto nu pot relua producția, cel puțin nu la nivelul de dinainte de pandemie. Cum guvernul Angelei Merkel încă nu a închis negocierile cu ZDK, rămâne de văzut ce se va întâmpla, până la urmă.
Și ne întrebăm: în România, oare care o fi situația?