Un super BMW X7 de la tunerul tradițional al mărcii germane

0
84

De fapt, Alpina nu este o simplă firmă de tuning, ci este încadrată în rândul constructorilor auto din țara unde își are sediul și unitatea de producție, Germania. Compania s-a specializat în prepararea în stil supersport a modelelor BMW din Seriile 3, 5 și 7, dar, mai nou, și SUV-ul de clasă mare X7 și-a găsit locul în oferta sa.

BMW X7 este un tot-teren premium de dimensiuni impresionante, cel puțin pentru standardele europene, având nu mai puțin de 5,10 metri lungime, 1,80 m înălțime, 2,22 m lățime cu tot cu oglinzi și un ampatament mai lung decât un smart ForTwo, de 3,10 metri. Cântărește 2,7 tone la gol și te-ai aștepta să fie cam greoi pe șosea, Ei bine, nu este așa, cel puțin nu în varianta sa M50i, dotată cu un V8 biturbo pe benzină de 4,4 litri, ce dezvoltă 530 CP și 750 Nm cuplu maxim. În ciuda acestor date de supercar, cei de la Alpina au identificat soluții pentru a-l face și mai performant.  Prin modificări de finețe la nivelul propulsorului, acesta a fost dus la 621 CP și 800 Nm, valori ce-i asigură lui XB7, pentru că așa a fost denumit modelul Alpina, un sprint 0-100 km/h în 4,2 secunde și viteză maximă de 290 km/h, cu 0,5 secunde mai puțin, respectiv, 40 km/h mai mult, față de BMW X7 M50i. Și unul dintre parametrii foarte importanți pentru mașinile sport pur-sânge, demarajul 0-200 km/h, este realizat de „pahidermul” Alpina XB7 într-un timp incredibil de scurt, 10,7 secunde, iar viteza maximă o atinge în mai puțin de 18 secunde. Deși rezervorul de carburant are capacitatea de 83 litri, e de așteptat ca acesta să se golească foarte repede dacă SUV-ului Alpina i se cere să dea tot ce poate. Totuși, dacă este condus cu o talpă mai ușoară, este capabil să întoarcă un consum mediu de 12 litri de benzină la 100 km, conform celor de la Alpina.


Tunerul german nu s-a atins de designul general al lui X7, doar i-a adăugat câteva tușe sportive bine alese: praguri cu elemente cromate, prelungite până pe bosajul aripilor față și pe bara spate, și extensii inferioare pentru ambele spoilere. Deasemenea, XB7 beneficiază de tobe finale Alpina, cu patru evacuări, care fac ca motorul să sune mai răgușit. Cele mai evidente sunt jantele din aliaj de concepție proprie Alpina, care pot avea diametrul între 20 și 23 de țoli, în funcție de preferințele clientului. Și în habitaclu au fost operate câteva adăugiri, pedalier și inscripții cu numele Alpina, plus rame din crom pentru încadrarea mai multor piese.


Alpina XB7 este disponibil la comandă în SUA începând cu luna aceasta, la un preț de 141.300 USD (circa 129.000 euro) pentru livrările ce vor începe în septembrie viitor. În mod evident, prețul va fi mai ridicat în Europa atunci când XB7 va deveni disponibil și aici, în lunile care urmează.

Foto: Alpina

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt × 3 =