Anunțat mai demult de Skoda, noul și ineditul concept Slavia a prins, în sfârșit, viață. Prototipul este un roadster dezvoltat de o echipă de ucenici, în cea mai pură tradiție a proiectelor derulate de studenții care învață meserie la sediul central al Skoda din Mlada Boleslav, Cehia.
Skoda continuă tradiția conceptelor propuse și dezvoltate de tinerii cehi care își fac ucenicia la academia sa. Slavia este cel de-al șaptelea proiect derulat de aceștia, care, de data aceasta, au „dezbrăcat” un Scala, modelul de clasă compactă al mărcii cehe, pentru a-l transforma într-un roadster reușit. Metoda aplicată de tinerii proiectanți cehi a fost simplă: au tăiat acoperișul modelului Scala, au renunțat la ușile spate și bancheta acestuia, au instalat două scaune sport în față și au reconstruit partea posterioară a mașinii în stil spider, cu două carene dreptunghiulare profilate aerodinamic. De la idee, design, inclusiv al jantelor dedicate, și până la construcția conceptului, totul a fost gestionat de o echipă de 31 de studenți din diferitele departamente ale Skoda Academy. Profilul decapotabilei amintește vag de cel al coupeului cu două locuri Renault Wind, în special, în spate, dar restul caroseriei este mult mai muscular și mai dinamic.
Fiind construit pe baza tehnică a lui Scala, Skoda Slavia a preluat de la acesta motorizarea turbo pe benzină 1.5 TSI de 150 CP și 250 Nm și transmisia cu ambreiaj dublu și 7+1 rapoarte DSG. Deasemenea, jumătatea frontală a habitaclului, volanul, bordul, ușile față, trenul de rulare, sistemul de direcție, electronica și instrumentele, totul provine de la Scala. Cea mai mare parte a modificărilor a vizat caroseria și structura de rezistență, pentru a se întări rigiditatea conceptului, care, altfel, fiind un roadster, ar fi fost mai expus la efectul negativ al forțelor de torsiune.
Evident, trebuie spus că această mașină cu două locuri va rămâne un unicat și nu este destinată a fi produsă, așa cum s-a întâmplat și cu proiectele generațiilor anterioare de studenți de la Skoda. Deși, poate că n-ar o idee deloc rea ca Slavia să fie produsă, într-o serie limitată, măcar.
Foto: Skoda