DS Automobiles ridică vălul de pe o serie de tehnologii care vor fi întâlnite pe DS 4, viitorul exponent al segmentului C-Premium. Modelul va deschide un nou capitol în istoria constructorului francez și va include printre altele motorizarea electrică E-TENSE împreună cu semnătura luminoasă a gamei.
DS 4 este construit pe o nouă versiune a platformei modulare EMP2 capabilă să găzduiască diferite tipuri de motorizări. Va fi introdusă cel mai nou sistem de propulsie plug-in hybrid al constructorului, care nu va afecta în niciun fel spațiul din habitaclu. Este vorba despre cel întâlnit și pe DS7 Crossback, care combină un motor de 1,6 litri, ce dezvoltă 180 CP, cu unul electric de 110 CP, iar ansamblul este cuplat la o transmisie automată EAT8 pentru o putere combinată de 225 CP. Ansamblul motor va beneficia de o baterie cu celule noi, de capacitate mai mare, ce permite o autonomie de peste 50 kilometri în modul zero emisii (ciclu mixt WLTP).
Noua versiune a platformei EMP2 continuă să dezvolte ideea de liniște dinamică, intens promovată de constructorul francez. Unul dintre atuurile modelului DS 4 este suspensia controlată electronic. Tehnologia DS ACTIVE SCAN SUSPENSION utilizează o cameră video amplasată în partea superioară a parbrizului care analizează în permanență natura drumului și reacțiile mașinii. Sistemul acționează în timp real și independent asupra fiecărei roți și ajustează modul în care suspensia este mai fermă sau mai moale, în funcție de imperfecțiunile drumului. Rezultatul este un confort îmbunătățit, indiferent de starea drumului.
Experiența de condus autonom de nivelul 2, deja introdusă pe modelele DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK și DS 9, primește un update major pentru DS 4, grație DS DRIVE ASSIST 2.0. Aceasta înseamnă o poziționare precisă a mașinii pe bandă, la care se adaugă noi funcții, precum depășirile semi-automate și adaptarea vitezei în curbe, în funcție de indicatoarele rutiere. DS DRIVE ASSIST 2.0 include senzori ce înregistrează tot ce se întâmplă în mașină și în împrejurimi, pentru a asista conducătorul auto. Cu ajutorul unui radar frontal, al radarelor amplasate la colțurile mașinii, a unei camere video situate în partea de sus a parbrizului și grație inteligenței artificiale, sistemul analizează drumul și poziționează mașina în timp real, în funcție de împrejurimi.
Noul DS 4 va ajunge în România la sfârșitul anului 2021, prețurile urmând să fie comunicate ulterior.