După luni de așteptare și întârzieri cauzate de pandemia de coronavirus, dar și de o serie de probleme în reglajele finale, Volkswagen a reușit să lanseze cel de-al doilea model din noua sa gamă de mașini electrice. VW ID.4 este un crossover de clasă medie care promite o autonomie de peste 500 km.
Volkswagen ID.4 se bazează pe platforma tehnică modulară MEB a Grupului Volkswagen, dedicată mașinilor electrice. Aceasta este a doua „naștere” (puțin mai dureroasă decât prima) din familia ID, după cea a modelului compact ID.3. Volkswagen intenționează să vândă în întreaga lume 500.000 de exemplare din această primă generație ID.4. Comercializarea noului SUV electric va debuta anul viitor.
Din punct de vedere estetic, ID 4 este complet diferit de Volkswagen ID.3, deși cele două mașini folosesc aceeași platformă tehnică. Dacă ID.3 este un automobil de clasă compactă, ce aduce cu un MPV, ID.4 este un SUV veritabil, din clasa lui Peugeot 3008, cu care are și ceva asemănări de design, mai ales ca profil. Este un SUV compact, după cum îl încadrează Volkswagen, deși, mai degrabă, are dimensiuni spre clasa medie, deoarece măsoară 4.580 mm în lungime, cu 320 mm mai mult decât ID 3 și 100 mm în plus față de VW Tiguan. Datorită ampatamentului său generos de 2.770 mm, care este mare pentru categoria compactelor, fie ele și SUV-uri, și a consolelor scurte, spațiul de la bord este generos. Indiferent unde se așează în noul SUV, persoanele înalte au spațiu suficient. Iar portbagajul de 543 litri poate fi încărcat cu multe bagaje. Noul SUV electric nu este doar mare, ci și destul de greu, având aproape 1.800 kg la gol. Cu toate acestea, are o aerodinamică de invidiat, coeficientul său de rezistență la înaintare fiind de doar 0,28. Luând în calcul și bateriile de capacitate netă semnificativă, 77 kWh, Volkswagen ID.4 are o autonomie bună, de peste 500 km, conform standardelor WLTP.
Patru culori vor fi în program la lansare, alb, albastru, gri și galben, și două versiuni, 1st (de la First, prima) și 1st Max. Luminile LED sunt standard pe ambele niveluri de finisare, dar iluminarea matricială și stopurile 3D sunt de serie doar pe Max. Și alte elemente de top vor fi standard pe 1st Max, cum ar fi acoperișul din sticlă panoramic, deschiderea electrică a hayonului și displayul pentru indicatoarele de bord cu realitate augmentată. Ecranul tactil al centrului multimedia are 10 inci la finisajul 1st și 12 inci la 1st Max. În rest, echipamentele de-acum clasice ale modelelor Volkswagen, cum sunt MirrorLink, Android Auto și Apple Carplay, servicii de conectivitate (cu setări printr-o aplicație pe smartphone pentru anumite opțiuni ale mașinii) și o multitudine de sisteme de asistență pentru conducere sunt de serie pe ambele versiuni.
În ceea ce privește motorul electric, ca și pe ID.3, acesta produce 150 kW (204 CP) și un cuplu de 310 Nm. Tracțiunea este pe roțile spate, dar versiuni 4×4, probabil, cu un motor mai puternic, vor fi lansate ulterior. Pachetul de acumulatori de 77 kWh capacitate totală utilizabilă este răcit cu lichid, cântărește 493 kg și are garanție de opt ani și 160.000 km. Autonomia este 520 km, conform testelor WLTP, dar acest lucru trebuie verificat în circulația reală și asta înseamnă că valoarea va fi cu niște, sperăm că nu multe, zeci de kilometri mai mică. Jantele din aliaj au 20 de țoli, iar unele de 21 inci sunt pe lista de opționale
Pentru moment, prețurile de bază au fost anunțate doar pentru Germania: 49.950 euro, pentru Volkswagen ID 4 1st, și 59.950 €, pentru 1st Max.
Foto: VW