Frânarea regenerativă… mai altfel

0
60

Cu alte cuvinte este vorba despre mașinile electrice unde recuperarea energiei la decelerare capătă un rol esențial în mărirea autonomiei de deplasare.  

Sau, pe de altă parte, ce ar trebui să se întâmple atunci când șoferii de vehicule electrice își iau piciorul de pe cea mai folosită pedală, adică cea de accelerare, este o întrebare pentru care răspunsurile sunt împărțite între constructorii auto. Adică motorul electric ar trebui să acționeze ca un generator transformând energia cinetică în energie electrică? Sau ar trebui să funcționeze fără să genereze energie electrică astfel încât impulsul vehiculului să fie utilizat pentru deplasare?
Răspunsurile la aceste întrebări variază foarte mult în funcție de producător și model. Unele vehicule electrice recuperează energie de fiecare dată când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerare. De exemplu Volkswagen optat pentru o altă abordare în cazul modelului electric ID.4, în care coastingul devine prioritar, deoarece conversia energiei duce inevitabil la pierderi.
Funcția de coasting, când șoferii își iau piciorul de pe pedala de accelerație, asigură o conducere relaxată și previzibilă. În cazul în care doresc să încetinească și mai mult, aceștia apasă pedala de frână și activează recuperarea energiei de frânare. În majoritatea manevrelor de frânare zilnice, până la aproximativ 0,25g de decelerare, motorul electric efectuează frânarea singur, în timp ce sistemul de frânare își intră în rol numai în situațiile care necesită o forță de oprire mai mare. Trecerea de la frânarea bazată pe generator la frânarea hidraulică se face aproape neobservată datorită controlului extrem de precis și rapid al sistemului de frânare și antrenare. Aceste sisteme asigură, de asemenea, ca roțile din spate, unde are loc recuperarea energiei de frânare, să aibă întotdeauna suficientă aderență.
În plus, ID.4 oferă asistență Eco predictivă ca dotare standard. Acesta analizează datele din sistemul de navigație și senzorii vehiculului oferind șoferilor un sprijin real în conducerea eficientă, mai ales când este făcută într-un mod relaxat. Odată ce ID.4 se apropie de o zonă cu viteză redusă, cum ar fi mediile urbane, intersecțiile și virajele, Eco Assistance anunță șoferii să-și ia piciorul de pe pedala de accelerație. Din acest moment, sistemul gestionează deplasarea optimă și recuperarea energiei fără ca șoferii să intervină. Mașina răspunde similar atunci când se apropie de un vehicul din față care circulă cu o viteză mai mică.

Foto: VW

Articolul precedentLimbajul mecanic
Articolul următorNAIAS 2021 a fost anulat
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 + patru =