Cine vede pentru prima dată un pick-up Ford F-150 cu greu și-ar imagina că poate deveni o mașină de poliție destinată serviciului activ. Darămite să-i mai și alerge pe infractori!
Urmașii de astăzi ai lui Dirty Harry, celebrul comisar de poliție interpretat de Clint Eastwood, spun că F-150 Police Responder este singura camionetă din America, construită în acest scop, echipată pentru urmărirea celor care încalcă legea. De fapt Ford a dezvăluit-o în 2017 pentru departamentele și organizațiile aflate în slujba legii și a fost introdusă ca instrument dedicat activităților „all-terrain”. Agențiile care aplică legea, în genul departamentelor de poliție din suburbii, agenții de patrulare de frontieră sau șerifii din mediul rural le-au spus celor de la Ford că ofițerii nu știu niciodată pe unde i-ar putea „trimite slujba”. Așa că ar fi bine ca viitoarele F-150 Police Responder din propriile flote să aibă performanțe crescute de remorcare, transport și off-road, dar și că este nevoie de mai multă viteză și manevrabilitate.
Iar constructorul american a ținut cont de aceste cerințe și a „umblat” la motorul V6 EcoBoost standard de 3,5 litri, iar acum dezvoltă 400 de cai putere, cu 25 în plus față de versiunea anterioară și un cuplu motor maxim de 678 Nm de cuplu, cu 41 Nm mai mult, cei de la Ford afirmând că acum F-150 Police Responder depășește toate vehiculele de poliție operative. Motorul este asociat cu o transmisie automată SelectShift cu zece trepte, ambele calibrate să îndeplinească riguroasele cerințe legale de omologare și să atingă 193 km/h, însemnând 23 km/h mai mult față de un F-150 de serie. Ca să atingă această viteză și să ruleze în siguranță camioneta a fost echipată cu anvelope „All terrain” Goodyear LT265/70R18 LRC BSW Wrangler Enforcer special dezvoltate.
I-au montat și o nouă casetă de transfer, care include modul 4-Auto, cu un ambreiaj acționat electric ce reglează automat cuplul în funcție de cerințe pentru o tranzitare sigură a diferitelor condiții de teren. Pe suprafețele cu aderență ridicată, cum ar fi pavajul uscat, sistemul rulează cu tracțiune pe două roți pentru performanțe mărite și o manevrabilitate îmbunătățită în viraje, evitând „săritura” care încetinește de obicei un vehicul cu tracțiune integrală. Dacă o urmărire se derulează pe suprafețe alunecoase sau desfundate, sistemul 4-Auto direcționează simultan cuplul către toate cele patru roți, permițând ofițerilor să rămână concentrați asupra operațiunii. Tracțiunea integrală vine cu un pachet standard FX4 care include plăci de protecție pentru caroserie, amortizoare off-road, punte spate cu blocare electronică și Hill Descent Control. Iar când este necesară tractarea unei bărci, a unei remorci pentru cai, a unui centru de comandă mobil sau a altor echipamente, F-150 Police Responder poate remorca 3,2 tone și are o sarcină utilă de 920 kg.
Au fost montate plăci de oțel în spătarele scaunelor, pentru protecția ofițerilor de poliție, și în bara cu girofaruri alb-roșii. Semnalizatoarele LED de avertizare ale poliției sunt disponibile preinstalate în culorile roșu și albastru, chihlimbar sau chihlimbar și alb. Iar partea cea mai interesantă este că F-150 Police Responder dispune de funcția Police Engine Idle care‑i permite motorului să funcționeze chiar dacă un șoferul a scos cheia din contact și poate să iasă în siguranță din camion cu motorul pornit. Astfel, oamenii legii pot să lase luminile aprinse și sirenele în funcțiune fără să aibă grija furtului camionetei. Deci, cine se încumetă?
Foto: Ford