Techrules Ren: Turboreactor pe roți

0
143

Cu un stil ieșit parcă dintr-un film science-fiction, o turbină pentru încărcarea bateriilor precum cele ale avioanelor cu reacție și șase motoare electrice, hypercarul Techrules Ren intrigă la fel de mult pe cât fascinează.

S-a numit Supercar și GT96 când prototipurile sale au fost testate pe circuitul de Formula 1 de la Monza. Până la urmă, versiunea finală a supercarului construit de start-up-ul chinezesc Techrules se numește Ren. Designul mașinii a fost realizat în comun de renumitul proiectant și desenator auto italian Giorgetto Giugiaro și fiul acestuia, Fabrizio. Rezultatul pare preluat dintr-un film science-fiction, cu acoperișul portieră, ce culisează spre înapoi și dezvăluie cele trei locuri în configurație 1+2. Optimizarea aerodinamică a făcut ca acoperișul din plexiglas să capete o formă ondulată, cu trei cupole. Cele două laterale acoperă locurile din spate, iar cea centrală, cu formă prelungă, asemănătoare cu cele de la avioanele de luptă, vine peste scaunul pilotului și are și rolul de a „sparge” frontul de aer întâmpinat de mașină. Dedicat aceluiași scop aerodinamic este și stabilizatorul posterior, ce aduce cu aripioara verticală a unui rechin și are un efect excepțional asupra dinamicii mașinii.

Sub caroseria sa extremă, Techrules REN ascunde un sistem de propulsie inedit, chiar radical dintr‑o anumită perspectivă, pentru că este format dintr-o turbină și două până la șase motoare electrice. Fabricat în cea mai mare parte din fibră de carbon, supercarul chinezesc are amortizoarele instalate în poziție orizontală. Oferind o putere de 160 kW (218 CP) și cuplu de 390 Nm fiecare, motoarele electrice sunt oferite în mai multe configurații. Așa se face că Ren poate avea o putere totală cuprinsă între 436 și 1.308 CP, în funcție de câte motoare electrice dorește clientul să aibă mașina sa. Și turbina este oferită în două variante de putere, 30 kW (41 CP) sau 80 kW (109 CP). Aceasta acționează strict ca generator de energie electrică, fără a avea vreun rol în propulsia propriu-zisă. Exact ca la avioanele cu reacție, turbina este alimentată cu kerosen, dar poate folosi și motorină. Carburantul este stocat în două rezervoare, cu capacitatea totală de 80 litri, aflate sub scaunele pasagerilor. Și seturile de acumulatori sunt disponibile în trei variante de capacitate: 14, 25 sau 42 kWh. În cea mai potentă versiune a sa, cea cu șase motoare electrice, două pentru puntea față, patru pentru cea din spate, turbină de 80 kW, baterii de 32 kWh, putere totală de 1.308 CP și cuplu cumulat de 2.340 Nm, Techrules Ren accelerează în 2,5 secunde până la 100 km/h de la plecarea de pe loc, are viteza maximă de peste 320 km/h și autonomie de 1.170 km, conform producătorului. Emisiile de CO2 sunt de 106 g/km, iar turbina consumă 7,5 l/100 km. Această versiune a fost derivată și în varianta de curse Ren RS, care are un singur loc și impresionante artificii aerodinamice: lamă față și aripă deportantă spate uriașe și difuzor de aer reconfigurat. Plus frâne cu discuri de carbon, de 380 mm diametru și 37 mm grosime pe față și 355mm/35 mm pe spate.
Și dacă vă întrebați de ce producătorul a ales ca generator de electricitate o turbină și nu un motor clasic, explicația este simplă: ca generator, turbina funcționează la turație constantă, situație în care are un randament net superior celui al unui propulsor termic obișnuit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× sase = 24