Toyota a prezentat, sub forma unui prototip, SUV-ul electric bZ4X ale cărui caracteristici și dimensiuni amintesc de cunoscutul RAV4. Acest rival pentru Volkswagen ID.4 este primul dintr-o linie de șapte modele electrice Toyota și va fi lansat în primăvara anului 2022.
Deși Toyota l-a încadrat drept concept, în realitate, crossover-ul este un prototip foarte apropiat de modelul de serie. Toyota bZ4X Concept are dimensiuni comparabile cu ale lui RAV4, însă, stilistic, are propria identitate și arată direcția în care va evolua limbajul de design al mașinilor mărcii japoneze. Capota este prelungă și depășește grila plină verticală. Câteva false admisii de aer în bara de protecție, între faruri, sub locașul plăcii de înmatriculare și în fața roților, au atât rol în îmbunătățirea aerodinamicii mașinii, cât și pentru crearea unei imagini sportiv-agresivă. Optica farurilor este unică prin forma lor (orizontală, îngustă și alungită) și semnătura luminoasă discretă. Deasupra fiecărui bloc de câte patru faruri, fațetate precum diamantele, se află banda LED a luminilor de zi. În ceea ce privește luminile spate, SUV-ul electric pare și mai futurist, dar rezultatul este reușit. Dacă liniile modelului Toyota bZ4X sunt marcate și tensionate, ca și pe RAV4, el se deosebește de acesta prin luneta mai înclinată și hayonul în stilul Jaguar I-Pace și al concurentului său direct, VW ID.4.
Prototipul a adoptat un volan ce amintește de cele găsite în mașinile de curse sau avioanele comerciale. Utilizarea tehnologiei Steer-by-Wire, direcție cu comandă electrică, a făcut posibilă instalarea acestui volan. „Această caracteristică va fi introdusă, mai întâi, pe bZ4X comercializat în China, înainte de a fi disponibilă în întreaga lume”, au anunțat oficialii Toyota, fără a preciza dacă vorbesc doar despre Steer-by-Wire ori și despre volan (în februarie 2021, Tesla a prezentat același tip de volan pe Model S și Model X facelift). Panoul digital pentru indicatoarele de bord este înălțat pentru o mai bună lizibilitate a informațiilor. În centrul tabloului de bord coborât, pentru a oferi o vedere panoramică pentru toți pasagerii, se află ecranul tactil imens al centrului multimedia. Comenzi fizice există pentru selectarea modurilor de conducere și a treptelor recuperării energiei în timpul frânării. Toyota nu a furnizat o fișă tehnică precisă, dar bZ4X ar trebui să măsoare în jur de 4,600 mm, dacă îl raportăm la RAV4. Ampatamentul lung și consolele scurte ajută la crearea unui interior generos. Toyota precizează că în spate spațiul pentru picioare ar fi similar cu cel al unui Lexus LS, limuzina de lux a grupului japonez. Mufele USB, scaunele încălzite și acoperișul panoramic îmbunătățesc călătoria.
Toyota bZ4X va inaugura noua platformă e-TNGA dedicată propulsiei electrice. Aceasta poate găzdui până la două motoare electrice, câte unul pe fiecare axă, permițând tracțiune pe două roți sau integrală. Nu a fost specificat niciun nivel de putere, dar Subaru, care va construi un model-frate, Evoltis, a anunțat că acesta va avea, în funcție de configurație, 110 până la 220 CP, chiar 300 CP pentru versiunea sportivă. Toyota bZ4X va avea pe acoperiș celule fotovoltaice pentru captarea energiei solare.
e-TNGA va fi utilizată pentru dezvoltarea unei viitoare game de șapte mașini electrice ce vor fi lansate până în 2025. Această gamă va fi recunoscută după inițialele bZ (beyond Zero).